برخورد جدی و بدون مسامحه با اتباع بیگانه غیرمجاز

9:33 - 18 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۱۷۱۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
قضاوتی از برخورد جدی و بدون مسامحه با اتباع بیگانه غیر مجاز در استان یزد تاکید کرد و گفت: نظر به اینکه در بسیاری از جرائم خشن و همچنین نزاع های دسته جمعی دخالت اتباع بیگانه مشهود و غیر قابل انکار است بدون تردید برخورد جدی و قاطع در جمع آوری و طرد آنان در کشور ، کاهش جرائم خشن را در پی خواهد داشت.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، جمال قضاوتی در سومین جلسه کمیته راهبردی قضایی انتظامی استان یزد گفت: برخورد جدی و قاطع در جمع آوری و طرد اتباع بیگانه در کشور، کاهش جرائم خشن را در پی خواهد داشت.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد افزود: نیروی انتظامی به جهت حفظ آرامش و امنیت شهروندان بر اراذل و اوباش مناطق مختلف و محلات نظارت مستمر داشته باشد.

وی اظهارکرد: بسیاری از اراذل و اوباش در مناطق مختلف و محلات شناخته شده هستند و چنانچه بدانند زیر ذره بین نیروهای انتظامی ، امنیتی و قضایی قرار دارند هرگز اجازه تخطی و تعدی به حقوق شهروندان را به خود نخواهند داد.

این مقام قضایی همچنین به مردم نسبت به شیوه های جدید کلاهبرداری هشدار داد و بیان کرد: ره آورد تکنولوژی های جدید ، سرعت و امنیت بیشتر برای مردم بوده است اما به موازات پیشرفت های تکنولوژیکی ، سارقان وکلاهبرداران نیز روش های خود را به روز می کنند و از پیشرفت های حوزه های تکنولوژی سوء استفاده نموده که باید نسبت به روش های جدید و مدرن کلاهبرداری و سرقت سطح آگاهی های مردم ارتقاء یابد تا در دام این قبیل مجرمان گرفتار نگردند.

وی تصریح کرد: این رسالت پلیس فتا و تعامل رسانه هاست تا این شیوه ها به صورت مستمر به سمع و نظر مردم برسد تا از وقوع جرائم احتمالی در این زمینه پیشگیری به عمل آید.

دادستان عمومی و انقلاب یزد مقابله و برخورد با جرائم سازمان یافته و باندی را نیازمند اقدام عاجل ذکر و عنوان کرد: جرائم باندی و سازمان یافته به احساس امنیت مردم لطمه شدید وارد می کند و نباید اجازه داد این گونه جرائم در استان رخ نمایی کند.

وی بر برخورد جدی و بدون ملاحظه و مسامحه با اتباع بیگانه غیر مجاز در استان تاکید کرد و افزود: نظر به اینکه در بسیاری از جرائم خشن استان و همچنین نزاع های دسته جمعی ، دخالت اتباع بیگانه مشهود و غیر قابل انکار است بدون تردید برخورد جدی و قاطع در جمع آوری و طرد آنان در کشور، کاهش جرائم خشن در استان را در پی خواهد داشت.

قضاوتی خاطر نشان کرد : البته در استان تعدادی از اتباع با رعایت موازین قانونی و داشتن پروانه اقامت ساکن هستند که این افراد برای حضور در استان تا مادامی که مرتکب جرم و خلافی نشده اند مشکلی نخواهند داشت.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *