از خدایم است برای ریاست فدراسیون انتخاب نشوم

5:20 - 18 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۱۵۷۰
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرد: برای انتخابات ریاست این فدراسیون استرسی ندارم.

از خدایم است که برای ریاست فدراسیون فوتبال انتخاب نشوم/ فدراسیون فوتبال برخلاف دیگر فدراسیون ها اساسنامه جداگانه داردعلی کفاشیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ، در خصوص این‌که آیا قرار است در صورت موفقیت احتمالی تیم ملی فوتسال کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا به بازیکنان این تیم پاداش داده شود یا خیر، اظهار داشت: حتما همین طور است. ما برای موفقیت تیم ملی فوتسال در آسیا، پاداش ویژه‌ای در نظر داریم.

وی در واکنش به این‌که وزیر ورزش اعلام کرده با فرارسیدن زمان انتخاب سرپرست برای فدراسیون فوتبال، این مسئله با توجه به اساسنامه انجام می‌پذیرد، خاطرنشان کرد: در هر صورت ما یک اساسنامه در فدراسیون فوتبال داریم که باید طبق آن اساسنامه پیش برویم. در مجموع ما تابع قانون هستیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص این‌که محمود گودرزی اعلام کرده اساسنامه داخلی این اجازه را به ما می‌دهد تا برای فدراسیون فوتبال سرپرست انتخاب کنیم، گفت: اساسنامه سایر فدراسیون‌ها یک اساسنامه یکسان است اما اساسنامه فدراسیون فوتبال که حدود 9 سال پیش تدوین شده با اساسنامه سایر فدراسیون‌ها تفاوت دارد ولی در هر صورت ما آمادگی انتخابات را داریم و از اسفند سال جاری هم شروع می‌کنیم که این کار را انجام دهیم.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود کنفدراسیون فوتبال آسیا بر سر مسئله برگزاری دیدارهای نمایندگان فوتبال ایران و عربستان در کشور ثالث، تصمیم نهایی را گرفته ولی در داخل ایران می‌گویند تا اسفند سال جاری برای تصمیم‌گیری در این خصوص فرصت است، افزود: رأی به این صورت صادر شده که تا 25 اسفند فرصت داده‌اند که اگر دو کشور با هم تعامل کنند، انشاالله مشکل حل می‌شود و دیگر هیچ جلسه فوق العاده‌ای تشکیل نخواهد شد و باید کشور ثالث برای بازی‌ها تعیین شود. این مصوبه کنفدراسیون فوتبال آسیا است.

وی درباره اینکه باشگاه‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا از موضع مهدی تاج در خصوص بازی نکردن با عربستانی‌ها در کشوری دیگر حمایت کردند، اظهار داشت: ما هر زمانی می‌توانیم بگوییم به کشور ثالث می‌آییم یا نمی‌آییم ولی آنچه که اسدی و تاج در قطر دیدند، این است که این مصوبه انجام شده است. حالا این که ما بر روی این مصوبه چه کار کنیم و چه تصمیمی بگیریم، چیز دیگری است اما عربستان گفته که نمی‌تواند تیم‌هایش را به ایران بفرستد و ما هم گفتیم نمی‌توانیم تیم‌هایمان را به عربستان بفرستیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درخصوص اینکه چرا این فدراسیون در خصوص مواضع عربستانی‌ها مقتدرانه تر وارد عمل نشده است، تصریح کرد: من قبول دارم کار نباید به این سطح می‌رسید که عربستانی‌ها چنین تهدیدی کنند. اصولا در فوتبال و اساسنامه‌اش، سیاست به هیچ عنوان نباید دخالت کند ولی وقتی عربستانی‌ها اجازه نمی‌دهند تیم‌های فوتبالشان به ایران بیایند آن وقت این موضوع در جلسه‌ای تصمیم‌گیری می‌شود که حداقل 16 عضو دارد. اگر از این 16 نفر 3،4 رای موافق و بقیه مخالف باشد، تصمیم چیز دیگری است.

کفاشیان افزود: این نیست که ما از کشورمان یا فوتبالمان دفاع نکرده باشیم. این رأیی بوده که گرفته شده اما حالا می‌توانیم جلسه بگذاریم تا اگر پیشنهادی داریم به کنفدراسیون فوتبال آسیا بدهیم.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا برای شرکت در انتخابات استرس دارد یا خیر؟، گفت: چه استرسی باید داشته باشم؟ اتفاقا از خدایم است که انتخاب نشوم!



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *