از دستگیری «شاه مازندران» تا واگذاری پرونده موسسه مالی ثامن الحجج به دادسرای تهران

13:19 - 16 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۱۰۵۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
افتتاح ساختمان دیوان عدالت اداری، آخرین وضعیت پرونده موسسه ثامن الحجج، استرداد یک مجرم اقتصادی از امارات به ایران، دستگیری شاه مازندران، صدور کیفرخواست «محارب» برای شرور معروف آمل و بازداشت 500 مدعی نفوذ در دستگاه قضایی استان تهران از مهمترین اخبار حوزه حقوق و قضا در هفته گذشته بود.
حقوق و قضا در هفته‌ای که گذشت/ از دستگیری «شاه مازندران» تا واگذاری پرونده موسسه مالی ثامن الحجج به دادسرای تهرانبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، افتتاح ساختمان دیوان عدالت اداری ، هشدار دادستان تهران به برخی سایت های خبری در رابطه انتشار اخبار خلاف واقع ، آخرین وضعیت پرونده موسسه ثامن الحجج، استرداد یک مجرم اقتصادی از امارات به ایران، دستگیری شاه مازندران، صدور کیفرخواست «محارب» برای شرور معروف آمل  و بازداشت 500 مدعی نفوذ در دستگاه قضایی استان تهران از مهم ترین اخبار حوزه حقوق و قضا در هفته گذشته بود.
 
در ادامه به مهمترین رویدادهای حقوقی و قضایی در هفته ای که گذشت اشاره می شود:
 
افتتاح ساختمان دیوان عدالت اداری

همزمان با ایام الله دهه فجر ساختمان جدید دیوان عدالت اداری با حضور رئیس قوه قضائیه «آیت الله صادق آملی لاریجانی» و برخی از مسئولان عالی قوه قضائیه افتتاح و به بهره برداری رسید.

مشروح سخنرانی رئیس قوه قضائیه در این مراسم را اینجا بخوانید.
همچنین برای مشاهده تصاویر آن به اینجا مراجعه کنید.

آخرین وضعیت پرونده‌ موسسه‌ ثامن الحجج

در هفته جاری جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران در خصوص پرونده‌ موسسه‌ اعتباری ثامن الحجج گفت: رسیدگی به پرونده‌های آن در سراسر کشور به دادسرای تهران احاله گردیده است.

مشروح این خبر را اینجا بخوانید.
 
آخرین وضعیت پرونده تعرض به سفارت عربستان

جعفری دولت‌آبادی همچنین در رابطه با آخرین وضعیت پرونده تعرض به سفارت عربستان، ضمن اشاره به اقدامات مناسب به عمل آمده در این زمینه از سوی دادستانی شامل شناسایی متهمان و دستگیری آنان، همکاری پلیس در این موضوع را مثبت اعلام کرد و گفت: به زودی الباقی متهمان شناسایی و دستگیر خواهند شد و آن گاه می‌توان نسبت به پرونده تصمیم‌گیری کرد.

مشروح این خبر را اینجا بخوانید
 
دستگیری «شاه مازندران»

در هفته ای که گذشت، در پی انتشار فیلمی ویدیوئی از یکی از اراذل و اوباش شهرستان بابل به نام «محمود طالبی» که در آن، وی ضمن ربودن یکی از اوباش منطقه «گتاب» به ایجاد رعب و وحشت اقدام می‌کند، دادستان بابل این فرد را به اتهام محاربه و افساد فی الارض تحت تعقیب قضایی قرار داد.

این فرد که خود را به سبب مرتکب شدن جرائم مختلف و آزار و اذیت مردم خود را شاه منطقه معرفی می‌کرد، پس از انتشار این کلیپ متواری شد که سرانجام پس از مدت کوتاهی با تلاش ماموران نیروی انتظامی و دستگاه قضایی استان مازندران، این فرد شرور در مخفی گاهش دستگیرشد و با برخورد قاطع دستگاه قضایی به شرارت های خود پایان داد. دراین رابطه دو نفر از همدستانش دستگیر و روانه زندان شدند.

مشروح این خبر را اینجا بخوانید.
 
استرداد یک مجرم اقتصادی از امارات به ایران

از دیگر اخبار این هفته استرداد یک مجرم اقتصادی از امارات به ایران است، یک مجرم مهم اقتصادی با نام "ب . ب " با همکاری اداره کل امور بین الملل قوه قضائیه و پلیس اینترپل ناجا اخیرا از کشور امارات به ایران استرداد شد .

مشروح این خبر را اینجا بخوانید

بازداشت 500 مدعی نفوذ در دستگاه قضایی

غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران هم در هفته ای که گذشت از بازداشت  500 نفر از افرادی که مدعی ارتباط با دستگاه قضایی استان تهران و اعمال نفوذ دراین دستگاه بودند خبرداد  گفت: از سال گذشته تا کنون شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفته و بازداشت شده اند.
 
مشروح این خبر را اینجا بخوانید

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *