رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بازداشت 500 مدعی نفوذ در دستگاه قضایی

7:30 - 14 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۰۰۲۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
اسماعیلی گفت: 500 نفر از افرادی که مدعی ارتباط با دستگاه قضایی استان تهران و اعمال نفوذ دراین دستگاه بودند از سال گذشته تا کنون شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفته و بازداشت شده اند.
غلامحسین اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار حقوقی و قضایی با اشاره به شناسایی 500 نفر از مدعیان ارتباط با دستگاه قضایی استان تهران اظهارکرد: 500 نفر از افرادی که مدعی ارتباط با دستگاه قضا و اعمال نفوذ دراین دستگاه بودند از یکسال گذشته تا کنون شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفته و بازداشت شده اند.

رئیس کل دادگستری استان تهران با تاکید بر برخورد قاطع با عناصر سود جو و فرصت طلب اظهارکرد: دستگاه قضایی این قبیل افراد را که موجب بدنامی دستگاه قضایی می شوند با چشمانی باز رصد می کند.

وی با اشاره به ارتقای سلامت مجموعه و افزایش اعتماد عمومی شهروندان به مجموعه قضایی اضافه کرد: با عوامل مختلفی که به اعتماد عمومی مردم به دستگاه قضایی آسیب می رسانند و یا زمینه های عدم سلامت به نهاد قضایی را بوجود می آورند، برخورد و آنها را مورد شناسایی قرار می دهیم .

این مسئول عالی قضایی بیان کرد: دربررسی های انجام شده بسیاری از مطالبی که در ارتباط با مجموعه قضایی و روند دادرسی در افکار و اذهان عمومی نقش بسته با واقعیت های درون دستگاه انطباق ندارد و متاسفانه بازار شایعات و نقل مطالب خلاف واقعیت فراوان است.

اسماعیلی همچنین گفت : متاسفانه اشخاصی بدون اطلاع دست اندرکاران امر قضا، قضات شریف و کارکنان خدوم و زحمتکش در ارتباط با پرونده ها اقداماتی را انجام داده و ادعاهایی رامطرح کرده اند و سوء استفاده هایی انجام می دادند که به هیچ عنوان مرتبط با دستگاه قضایی نبوده است که شناسایی این افراد را در دستور کار قرار دادیم.

رئیس کل دادگستری استان تهران اضافه کرد: دراین رابطه بیش از 500 نفر از افرادی که مدعی ارتباط با دستگاه قضا و اعمال نفوذ دراین دستگاه بودند از یکسال گذشته تاکنون  شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفتند و بازداشت شده اند.

وی افزود: دستگاه قضایی با چشمانی باز این قبیل افراد را که موجب بدنامی دستگاه قضایی می شوند رصد می کند و در اسرع وقت مورد شناسایی قرار می گیرند و برخورد قاطع و بازدارنده با این قبیل افراد انجام می شود.

اسماعیلی همچنین گفت: امروز می توانیم بگوییم که محیط پیرامونی دادگستری استان تهران را برای فعالیت افراد سود جو و فرصت طلب ناامن  کرده ایم و آنها به خودشان جرات نمی دهند که در محیط پیرامونی دستگاه قضا حضور یابند یا ادعاهایی را داشته باشند.

وی با اشاره به افزایش اعتماد مردم به دستگاه قضایی اظهارکرد: بسیاری از مرتبطین با دستگاه قضایی هم به این نکته توجه پیدا کرده اند که خیلی از این افرادی که ادعای واهی  وبی اساسی است و البته در کنار آن معدود موارد تخلفاتی که مربوط به درون دستگاه قضایی بوده است شناسایی و برخورد قاطع بازدارنده با عناصر متخلف انجام شده است که امیدواریم با تدابیر و اقدامات انجام شده شاهد اعتماد روز افزون مردم به دستگاه قضایی باشیم.







ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *