رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

در حال بازآفرینی و بازخوانی جاده ابریشم هستیم

18:22 - 12 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۹۵۶۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
اگر روزگاری جاده ابریشم که نماد تمدن ایرانی شهری است از ایران عبور می کرده این تصادفی نبوده، این موقعیت سراسری و ژئواستراتژیک ایران بوده که جاده ابریشم از اینجا عبور می کرده و ما در حال بازآفرینی و بازخوانی جاده ابریشم هستیم.
در حال بازآفرینی و بازخوانی جاده ابریشم هستیم
به گزارش خبرنگار اقتصادی ، عباس آخوندی در مراسم گرامیداشت سالروز ورود امام که در فرودگاه مهرآباد برگزار شده بود گفت: اگر روزگاری جاده ابریشم که نماد تمدن ایرانی شهری است از ایران عبور می کرده این تصادفی نبوده، این موقعیت سراسری و ژئواستراتژیک ایران بوده که جاده ابریشم از اینجا عبور می کرده و ما در حال بازآفرینی و بازخوانی جاده ابریشم هستیم.

با توجه به اتفاقات مدت اخیر پیروزی انقلاب و ورود امام قطعا یک خیزش مجدد در شکل گیری و اعتلای تمدن ایران اسلامی ماست پیروزی انقلاب اسلامی آغاز یک دوره جدید در تاریخ ایران است با توجه به ویژگی های استقلال طلبانه و ضد استبدادی آن از روز اول  با موانع بیرونی و مشکلات درونی مواجه شد.

وی با توجه به حوادث تلخ بعد از انقلاب از جمله جنگ تحمیلی گفت: با همه ی این سختی ها ملت بزرگ ایران توانست راه خودش را ادامه دهد و از آزمون جنگ سرافراز بیرون آمد و دوران سازندگی و توسعه ایران آغاز شد.

وی ادامه داد: اما بلافاصله شاهد انواع مشکلات از سوی بدخواهان ، برخی بی تدبیری ها در داخل و اقدامات استکبار جهانی بودیم و مجددا بحث تشدید تحریم ها و انواع مسائل و گرفتاری ها را شاهد بودیم. نتیجه آنچه که انجام شد در هر صورت سختی های فراوان برای ملت ایران و توسعه مادی برای برخی کشورهای همجوار شد.

آخوندی با اشاره به سالروز ورود امام گفت: ان شالله یک دوره مجدد از شکوفایی تمدن ایران شهری با بازخوانی مجدد تمدن ایران آغاز خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: سهم من از آنچه که در برجام رخ اد و آنچه که پس از آن انجام خواهد شد این است که ایران همواره نقطه تعادل منطقه خاورمیانه بوده ، برخی قدرت های جهانی و برخی بی تدبیری های داخلی که می خواستند به صورت تصنعی این مرکز ثقل را از ایران بیرون کنند و در جای دیگری این مرکز ثقل را قرار بدهند مجددا بعد از برجام ایران دارد به همان نقطه تعادل منطقه بر می گردد و این بازگشت به نقطه تعادل یک بازگشت پایدار خواهد بود چرا که اینجا نقطه تعادل طبیعی منطقه خاورمیانه است.

وی در خصوص بستن قرارداد برای خرید 118 فروند هواپیما اظهار کرد: آنچه که ما قرارداد بستیم بر مبنای تامین مالی از سوی خود شرکت تامین کننده و دست های تامین کننده اروپایی است که حداقل دوره این قرارداد 16 سال خواهد بود. مفهوم آن این است که دنیا یک بار دیگر پایداری این انقلاب را به رسمیت شناخت و در پی این  است که با این انقلاب رابطه پایدار و دراز مدت برگزار کند.

آخوندی ادامه داد: این یک قرارداد تجاری نیست این یک علامتی است برای تغییر در نگاه جهانی در رابطه با انقلاب اسلامی ایران و ما همه ی این ها را مدیون امام خمینی که این انقلاب را بنیان گذاشت و رهبری های مقام معظم رهبری هستیم.

وی افزود: ما یادداشت تفاهم توسعه فرودگاه امام خمینی برای یک دوره حداقل 20 ساله امضا کردیم مفهومش این است که طرف قرارداد به ثبات 20 ساله ایران و به ثبات بلند مدت این انقلاب ایمان دارد ، این یک قرارداد تجاری نیست این یک پذیرش است که ایران نقطعه تعادل منطقه است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت موقعیت منطقه ایران تصریح کرد: اگر روزگاری جاده ابریشم که نماد تمدن ایرانی شهری است از ایران عبور می کرده این تصادفی نبوده، این موقعیت سراسری و ژئواستراتژیک ایران بوده که جاده ابریشم از اینجا عبور می کرده و ما در حال بازآفرینی و بازخوانی جاده ابریشم هستیم.

آخوندی ادامه داد: این بازآفرینی هم در فاز هوایی رخ می دهد که دوباره تهران را به مرکز هوایی منطه تبدیل خواهد کرد و هم در فاز زمینی ، دریایی، و هم درفازهای فرهنگی، اقتصادی، صنعتی و تمام فازهای دیگر.

وی با بیان اینکه همه ی این پیروزی ها به برکت پای مردی و تلاش های تمام فرزندان ایران است افزود: تمام افراد در حوزه های مختلف اعم از نظامی ،کشوری، مهندسی، دانشگاهی، تجارت و تمام حوزه های دیگر تلاش کردند تا یکبار دیگر تمدن ایران شهری را باز خوانی کند و امیدوارم یک دوره جدیدی مبتنی بر سوال ، مبتنی بر احترام ، مبتنی بر سرافرازی و سربلندی را ان شالله رقم بزنیم.

وی تاکید کرد: آنچه که رخ می دهد و می بینید نویدبخش یک ایران آباد ، سربلند و سرافراز است ، ایران به موقعیت تاریخی اش بر می گردد تا آغوش مهرش را به تمام ملت های منطقه باز کند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: تصور ما این است که امنیت ایران به امنیت تمام ملت های منطقه گره خورده و آبادانی ایران همراه با آبادانی تمام ملت های منطقه است. انچه در حال طراحی آن هستیم طرحی بر مبنای امنیت منطقه ای و معامله برد برد و سرافرازی تمام ملت هاست و قطعا پیروزی و توسعه ایران برای هیچ ملتی تهدید نیست.

وی در پایان گفت: امیدوارم همه ما شاهد روزهای بسیار خوب آینده ای درخشان باشیم و یاد امام را همواره در سینه هایمان زنده نگه داریم و راه امام و رهبر معظم انقلاب را ادامه دهیم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *