کاهش جرائم مربوط به خشونت در اردبیل

3:47 - 13 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۹۵۶۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خدادادی از کاهش جرائم مربوط به خشونت در این استان خبر داد و گفت: در 10 ماهه سال 93 ده هزار و ششصد و هفتاد و چهار مورد مراجعه مربوط به ضرب و جرح داشتيم كه اين رقم در ده ماهه سال 94 به ده هزار و سي و سه مورد كاهش پيدا كرده است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان اردیبل، یوسف خدادادی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل به وضعيت جرايم و آسيبهاي استان اشاره و اعلام كرد: در اثر برنامه ريزي و همكاري و تعامل اعضاي شورا شاهد كاهش جرائم و ورودي دادگستري در ده ماهه سال 1394 در مقايسه با ده ماهه سال 1393 بوديم .

وی با اشاره به آمار و ارقام گفت: طبق آمار سيستم c.m.s‌ دادگستري استان اردبیل با اجراي راهكارهاي پيشگيرانه از جمله برگزاري دوره هاي مهارت ارتباطي در اكثر ادارات براي كاركنان و خانواده هاي آنان ، رانندگان تاكسي و خط واحد ، زندانيان مرتكب جرائم خشن در زندان ، برگزاري جلسات مختلف در محافل علمي و عمومي ، برگزاري نشستها و همايش ملي پيشگيري از خشونت در استان ، برنامه هاي صدا و سيما ، اقدامات مؤثر نيروي انتظامي و دادسراها و محاكم در خصوص مرتكبين جرائم خشن و ... در مجموع پرونده هاي كيفري در مقايسه با ده ماهه سال 94 با مدت مشابه سال قبل 7درصد كاهش و در خصوص جرايم مربوط به خشونت 12درصد كاهش داريم .

خدادادي مجموع ورودي پرونده هاي كيفري در ده ماهه سال 93 را پنجاه و شش هزار فقره و ده ماهه سال 94 را پنجاه و دو هزار فقره و مجموع پرونده هاي مربوط به خشونت در ده ماهه سال 93 را بيست و شش هزار فقره و در ده ماهه سال 94 بيست و سه هزار فقره اعلام كرد.

وی كاهش جرم در استان را نتيجه برنامه ريزي ، مديريت صحيح و تعامل و همكاري كليه نهادها دانسته و خواستار استمرار اين برنامه ها شد.

معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري استان برگزاري دوره هاي مهارتهاي ارتباطي در ادارات و محلات را در كيفيت بهتر تكريم ارباب رجوع ، تلطيف فضاي اداري و كاهش خشونت مؤثر دانسته و بر ادامه برگزاري اين دوره ها تأكيد کرد.

خدادادي با اشاره به اهميت برگزاري آموزشهاي قبل از ازدواج از تهيه طرح برگزاري اين دوره ها در آينده نزديك خبر داد .

در ادامه جلسه دكتر ولي زاده مدير كل پزشكي قانوني استان به بررسي تحليلي و آمارهاي خشونت در استان پرداخته و از كاهش 6% مراجعين به پزشكي قانوني در ده ماهه سال 94 در مقايسه با ده ماهه سال 93 خبر داد.

ولی زاده گفت: در ده ماهه سال 93 ده هزار و ششصد و هفتاد و چهار مورد مراجعه مربوط به ضرب و جرح داشتيم كه اين رقم در ده ماهه سال 94 به ده هزار و سي و سه مورد كاهش پيدا كرده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *