برخی از رسانه‌های داخلی آتش بیار معرکه شده‌اند/ برخورد جدی با منتشرکنندگان اخبار کذب در داخل کشور ضرورت دارد

11:06 - 06 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۹۵۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس مرکز بسیج رسانه گفت: ماجرای اسید پاشی یک توطئه از پیش تعیین شده است که متاسفانه برخی رسانه‌ها ناآگاهانه در حال دامن زدن به آن هستند و آتش بیار معرکه شده اند، بنابراین برخورد جدی با منتشرکنندگان اخبار کذب ضرورت دارد.

:  رئیس مرکز بسیج رسانه گفت: ماجرای اسید پاشی یک توطئه از پیش تعیین شده است که متاسفانه برخی رسانه‌ها ناآگاهانه در حال دامن زدن به آن هستند و آتش بیار معرکه شده اند، بنابراین برخورد جدی با منتشرکنندگان اخبار کذب ضرورت دارد.

مسعود بصیری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره حوادث اسیدپاشی زنجیره‌ای در استان اصفهان اظهار کرد: موضوع اسید پاشی توسط سرویس‌های امنیتی بیگانه و شبکه‌های معلوم الحال برنامه ریزی شد و بعضی از رسانه‌های داخلی هم آتش بیار معرکه شده اند که این امر سبب شد تا خوراک خبری برای رسانه‌های غربی فراهم شود. بنابراین برخورد جدی با منتشرکنندگان اخبار کذب در داخل کشور ضرورت دارد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که تمام ارکان نظام این موضوع را محکوم کرده‌اند، افزود: بحث مورد نظر توسط برخی از رسانه‌ها داخلی به یک طیف خاص نسبت داده شد که این نشان دهنده آن است که ماجرای اسید پاشی یک توطئه از پیش تعیین شده است و متاسفانه برخی رسانه‌ها ناآگاهانه در حال دامن زدن به آن هستند.

رئیس مرکز بسیج رسانه با بیان این مطلب که در واقع دستگاه قضایی مهمترین نهاد متولی پیگیری قضایی این موضوع است، افزود: در حقیقت نظارت بر رسانه‌ها باید بیشتر شود و نهادهایی مسئول با گروه هایی که باعث رعب، وحشت و تشویش اذهان عمومی می‌شوند و از همه مهمتر رسانه‌هایی که به شایعات دامن می‌زند، برخود قانونی کنند تا دیگر شاهد بروز موارد این‌چنینی در کشور نباشیم.

بصیری به دستگاه‌های آموزش خبر در کشور اشاره کرد و گفت: دستگاه‌هایی که در امر آموزش مشغول به فعالیت هستند، به‌‌ویژه دانشگاه‌ها یا وزارت ارشاد باید در کنار آموزش‌های خبری و فعالیت‌های خبری به چگونه نوشتن و امانت داری نیز بپردازند.در حقیقت باید آموزش‌های آشنایی با امنیت ملی و آشنایی با منافع ملی در نظر گرفته شود؛ چرا که روزنامه نگاری کار بسیار دشوار است.

به گفته وی ما خبرنگار تربیت می‌کنیم، اما هیچگاه مسئولان رسانه‌، خبرنگاران را با منافع ملی و امنیت روانی و ذهنی کشور آشنا نمی‌کنند. در مجموع باید این موارد مورد ارزیابی قرار گیرد تا به راحتی مسائل اجتماعی کشور را به چالش بکشند.

بصیری در خاتمه تصریح کرد: متاسفانه دریافت مجوز رسانه و سایت خبری در کشور بسیار آسان شده، در صورتی که حداقل‌های یک رسانه در ساخت امنیت ملی و خیانت نکردن به منافع کشور باید از ارزش بالایی برخوردار باشد تا در بحران بتوان مدیریت کرد.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *