یارانه 2450 دلاری دولت سوئیس به هر شهروند!

0:00 - 13 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۹۴۳۳
سوئیس قصد دارد درباره پیشنهادی رأی گیری کند که بر اساس آن ماهیانه 2500 فرانک سوئیس (حدود 2450 دلار) به هر شهروند داده خواهد شد، صرف نظر از اینکه آن فرد شاغل باشد یا بیکار.
به گزارش گروه فضای مجازی ، روزنامه ایندیپندنت انگلیس نوشت: اگر این پیشنهاد تصویب شود سوئیس نخستین کشور جهان خواهد بود که بدون قید و شرط درآمد ماهیانه برای شهروندانش تامین می کند. علاوه بر این، نخستین کشوری است که درباره این مساله رای گیری می کند.

این ایده را گروهی از فرهیختگان و اندیشمندان مطرح کرده اند و اصرار دارند که سوئیسی ها صرف نظر از این درآمد، به کار و شغل تمایل خواهند داشت اما این ایده با توجه مثبت سیاستمداران مواجه نشد. ولی دولت فدرال با رای گیری درباره این طرح در ژوئن آینده موافقت کرده است. این طرح بدون توجه به شغل و درآمد شهروندان اجرا می شود.  

این پیشنهاد بر اساس نظرسنجی یک موسسه مطرح شده است. نتایج این نظرسنجی نشان داد اکثر مردم سوئیس با وجود تضمین درآمد ماهیانه، به کار خود ادامه خواهند داد یا اینکه به دنبال فرصت شغلی خواهند بود.

بر اساس این نظرسنجی، تنها دو درصد از کار دست خواهند کشید.

یک روزنامه محلی نیز نوشت: هزینه این طرح برای دولت حدود 208 میلیارد فرانک سوئیس در سال خواهد بود و به 150 میلیون فرانک از محل مالیات نیاز خواهد داشت.

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *