افتتاح صندوق مالی حمایت از قربانیان خشونت علیه "زنان افغانستان"

11:00 - 12 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۹۰۹۷
رئیس جمهور افغانستان در مراسم افتتاح صندوق مالی حمایت از قربانیان خشونت علیه زنان، گفت: حکومت تعهد دارد تا به زنان در راستای احقاق حقوقشان کمک کند.
افتتاح صندوق مالی حمایت از قربانیان خشونت علیه به گزارش سرویس بین الملل "محمد اشرف غنی" رئیس جمهور افغانستان در مراسم افتتاح صندوق مالی حمایت از قربانیان خشونت علیه زنان گفت که خشونت علیه زنان در دین اسلام جایی ندارد و سیرت حضرت محمد(ص) نیز بر اصل احترام به زنان تأکید دارد.
 
در این مراسم که پیش از ظهر امروز در کاخ ریاست جمهوری افغانستان برگزار شد، ابتدا بانوی اول کشور در خصوص حقوق و نقش زنان صحبت کرد و گفت: دین اسلام و فرهنگ افغانستانی به زنان جایگاه ویژه‌ای داده است.
 
کاخ ریاست جمهوری افغانستان با انتشار بیانیه‌ای نوشت: بانوی اول افغانستان افتتاح صندوق مالی حمایت از قربانیان خشونت علیه زنان را گام مهمی دانست و بر مبارزه جدی علیه پدیده خشونت تأکید کرد.
 
"دلبر نظری" وزیر امور زنان و شماری از فعالان حقوق زن افغانستان نیز ضمن قدردانی از توجه رئیس جمهور این کشور نسبت به حقوق زنان، افتتاح این صندوق را جهت کمک به قربانیان خشونت با اهمیت دانستند.
 
غنی گفت که هیچ نوع خشونت علیه زنان برای ما قابل قبول نیست و هر فردی که خشونت را به مثابه سنت می‌پندارد، به راه غلط رفته است.
 
رئیس جمهور افغانستان خاطرنشان کرد که ادامه خشونت علیه زنان ناهنجاری‌ها را به بار می آورد.
 
وی تأکید کرد که جامعه جنگ زده باید ارزش‌های پیشین خود را درک کند و نباید رواج‌های نا‌پسند گسترش یابد.
 
رئیس جمهوری افغانستان گفت، حکومت تعهد دارد که زنان را در راستای احقاق حقوقشان کمک کند و باید جلو هر نوع خشونت علیه زنان گرفته شود.
 
غنی گفت: من از افتتاح صندوق مالی حمایت از قربانیان خشونت علیه زنان استقبال می‌کنم و باید حقوق شرعی و قانونی زنان به آنها داده شود.
 
رئیس جمهور افغانستان تصریح کرد که جایگاه زنان در تحقیقات و نوشته‌های دانشمندان مشهور جهان نیز به روشنی دیده می‌شود.
 
رئیس جمهور با اهدای کمک نقدی به صندوق مالی حمایت از قربانیان خشونت علیه زنان، این صندوق را رسماً افتتاح کرد و گفت اعضای کابینه نیز تعهد کردند که 15 درصد حقوق ماه دلو خود را به این صندوق اهدا کنند.
 
در این مراسم"محمد سرور" دانش معاون دوم رئیس جمهور، معاونان ریاست اجرائی،"احمد ضیا مسعود" نماینده فوق العاده رئیس جمهور، «محمد اکرم خپلواک» نماینده خاص رئیس جمهور در امور سیاسی، اعضای کابینه و شماری از اعضای شورای ملی افغانستان نیز حضور داشتند.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *