امنیت امروز کشور برای رونق سرمایه گذاری با هیچ زمان دیگری قابل مقایسه نیست

20:30 - 11 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۹۰۰۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: اراده و تصمیم جدی در تمام حوزه های قانون گذاری، اجرایی و قضایی برای حمایت از سرمایه گذاری به وجود آمده است و تصور بنده این است که امنیت امروز کشور برای جذب سرمایه گذاری با هیچ زمان دیگری قابل مقایسه نمی باشد.
به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی ، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور به همراه حجت الاسلام و المسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و هیأت همراه  با حضور در جزیره  قشم ،ضمن  بازدید از دادگستری شهرستان قشم افزود: دستگاه قضایی به دنبال حمایت از سیاست رونق اقتصادی است و تحقق این مهم نیازمند حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی به ویژه جذب سرمایه گذاران ایرانی خارج از کشورمی باشد.
وی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی همواره اعلام کرده است از سرمایه گذاری های مشروع حمایت می کند،افزود: در این چارچوب باید ساختارهای قانونی حمایت کننده از سرمایه گذاران  نیز اجرایی شود و دستگاه های جذب سرمایه با رویکرد حمایت از سرمایه گذار وارد عمل شوند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه در مناطق آزاد کشورمان ظرفیت های بسیاری برای جذب سرمایه گذار وجود دارد و باید از سرمایه گذاران این مناطق به صورت قانونی حمایت کرد، افزود: در این چارچوب مجموعه دستگاه قضایی نیز آماده حمایت از سرمایه گذاران و آسان سازی مسیر سرمایه گذاری ها می باشد.
 دادستان کل کشور با بیان این نکته  که تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در گرو افزایش سرمایه گذاری است، ادامه داد: مجموعه دستگاه قضایی دارای دو بخش نظارتی و قضاوتی است و در بخش نخست دیوان عدالت اداری وسازمان  بازرسی کل کشور آماده است تا اگر سرمایه گذاری به دلیل عملکرد دستگاه های اجرایی با مشکل مواجه شد، به حل مشکلات و شتاب دهی به این روند یاری رساند .

دادستان کل کشور با تأکید بر لزوم هماهنگی و عزم دستگاه های اجرایی، قضایی و مناطق آزاد برای مبارزه با زمین خواری،درباره  شدت گرفتن فرآیند مبارزه با زمین خواری در منطقه آزاد قشم و راهکارهای دستگاه قضایی برای حمایت از این سیاست بیان کرد: پس از تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) در اسفندماه سال گذشته مبنی بر مبارزه جدی با پدیده زمین خواری، یک عزم جدی در تمام دستگاه های اجرایی، قضایی و همچنین مناطق آزاد برای برخورد با تخلفات در این حوزه ایجاد شده است و آمارهای ارایه شده توسط مدیرعامل منطقه آزاد قشم از اراده این سازمان برای برخورد با اینگونه تخلفات حکایت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که دستگاه قضایی از این حرکت حمایت می کند،خاطر نشان کرد: در برخورد با پدیده زمین خواری و تجاوز به حقوق مردم و اموال عمومی باید هدف واحد همه دستگاه ها این باشد که در مرحله نخست از بروز این تخلفات پیشگیری و در صورت بروز با آن برخورد قانونی کنند.

دادستان کل کشور در ادامه بیانات خود تاکید کرد: آمار و ارقام کشفیات در حوزه زمین خواری نشان می دهد که اراده جدی برای مبارزه با زمین خواری به وجود آمده است و باید از این رویکرد حمایت نمود.

وی با اشاره به برگزاری دوازدهمین همایش سراسری دادستان های عمومی و انقلاب و نظامی مراکز استان های سراسر کشور  به میزبانی دادگستری کل استان هرمزگان، اظهار کرد: پیشگیری از وقوع تخلفات یکی از محورهای اصلی این همایش بود و این رویکرد به صورت جدی توسط دستگاه قضایی دنبال می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به اینکه این سیاست در حوزه پیشگیری از تخلفات انتخاباتی نیز به صورت جدی از سوی همه مسئولان مورد تاکید است ،نقش ستادهای پیشگیری از وقوع تخلفات انتخاباتی در حوزه پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی را بسیار ارزشمند اعلام کرد و درادامه  بر لزوم تداوم این نقش موثر در طول روند انتخابات تأکید کرد.

دادستان کل کشور در ادامه افزود: ایران، کشور انتخابات است و پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، شاهد برگزاری افزون بر 36 انتخابات مهم در سطح کشور بوده ایم و این امر بر ضرورت برگزاری انتخاباتی قانونمند و پرشور در هفتم اسفندماه امسال می افزاید.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *