اهمیت اقتصاد مقاومتی در دوران پساتحریم

20:35 - 10 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۸۳۳۱
پویش مردمی آری به تولید ملی پس از رفع تحریم ها و اجرایی شدن برجام بیانیه‌ای با محوریت اقتصاد مقاومتی منتشر کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ، متن بیانیه به شرح زیر است؛

در فضایی به سر می‌بریم که خوشحال از رفع تحریم‌های ظالمانه و امیدوار به رشد اقتصادی و مفتخر به توان و قدرت تیم دیپلماسی جمهوری اسلامی که می توان به حق، محصول مقاومت و تعهد ملت ایران به توان داخلی کشور دانست.

در شرایطی که تمامی کارشناسان، از لبخند اقتصاد جهانی به ایران خبر می دهند، ضرورت دارد که این مرحله جدید را مانند مقطع قبلی، با هوشمندی و تعهد پشت سر گذاشت. طبیعی است که توجه و تطبیق با شرایط جدید، موجب می شود تا ظرفیت و توان داخلی کشور افزایش یابد و رشد پایدار و رفاه به دست آید. همان طور که مقام معظم رهبری به طور جدی بر روی مسئله اقتصاد مقاومتی تاکید و توجه ویژه ای دارند. این تاکید با توجه به شرایط جدید پساتحریم، اهمیت دوچندان می یابد.

اکنون که راه تجارت خارجی کشور هموار شده است، لازم است تا از این فرصت، استفاده بلندمدت برد و نه کوتاه مدت. استفاده بلندمدت یعنی رونق بخشی و افزایش کیفیت تولید ملی؛ یعنی اولویت بخشیدن به اقتصاد مقاومتی.

چه نیکوست برای یک ملت که همان طور که از فرزندان خود در عرصه دیپلماسی تمام قد حمایت کرد و موفقیت ایشان را جشن گرفت؛ پشتیبان فرزندان خود در عرصه تولید باشد و در آینده نزدیک، شکوفا شدن اقتصاد متکی بر تولید ملی و رفاه عمومی را جشن بگیرد.

ظرفیت های فراوان تولیدی و خدماتی داخلی یاری رسان ملت برای رسیدن به اهداف بزرگش است. تعهد ملت به مصرف تولید داخلی و تعهد تولیدکننده داخلی به تولید باکیفیت، چشم انداز روشنی را پیش چشم جهانیان می‌سازد.

این روزها که منطقه در آتش جهل و افراط می سوزد، افتخارآفرین است امنیت مستحکم و پایدار جمهوری اسلامی. و چه خوب است که حال، وطن پرستی در دنیای امروز، وجه اقتصادی پیدا کرده است، این مسئله را جدی بگیریم حتی در حد این که رو به تقویت گردشگری داخلی بیاوریم تا این که رونق بخش صنعت توریسم کشورهای حامی تروریسم شویم. این حرکت گامی کوچک است که آثار بزرگی به همراه دارد.

با امید به روزهای بهتر برای ایران و ایرانیان

مصطفی حسني دبير'پویش مردمی آری به تولید ملی'



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *