برگزاری شانزدهمین نشست اخلاقی معاونت فرهنگی دادگستری کردستان

2:30 - 10 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۸۰۸۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
شانزدهمین نشست اخلاقی معاونت فرهنگی دادگستری کردستان با موضوع راه های تهذیب و تزکیه نفس در رسیدن به اخلاص برگزار شد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کردستان، شانزدهمین نشست اخلاقی از سلسله نشست های اخلاقی معاونت فرهنگی دادگستری در سال 94 تحت عنوان «راه های تهذیب و تزکیه نفس در رسیدن به اخلاص» با حضور حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید محمدتقی قادری از اساتید حوزه و دانشگاه استان قم در سالن اجتماعات دادگستری شهرستان سنندج در جمع همکاران محترم قضایی و اداری دادگاه تجدیدنظر، دادسرا و محاکم عمومی و انقلاب، شوراهای حل اختلاف، اداره آموزش و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم برگزار گردید.
 
در این جلسه، حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید محمد تقی قادری ضمن بیان راه های تهذیب و تزکیه نفس در رسیدن به اخلاص، به تبیین این سؤال پرداخت که کدام فضیلت اخلاقی است که اگر انسان سعادت یابد آن را پیدا کند، تمام رذائل اخلاقی را پس می زند و از این انسان زمینی، انسان ملکوتی می سازد؟
 
وی اظهار داشت: از نظر فلسفی تحت هیچ عنوانی امکان ندارد شما رفتاری را از شخصی ببینید مگر اینکه نیت آن قبلاً در او شکل گرفته باشد. لذا رابطه میان عمل با نیت نظیر رابطه آتش با حرارت و رابطه آب با رطوبت است و بین اینها رابطه ارگانیک وجود دارد و لازم و ملزوم یکدیگرند.
 
وی ادامه داد: آن چیزی که انسان را نورانی می کند و نورانیت آن در انسان باعث می شود که او به سمت رذائل اخلاقی نرود، عمل صالح است که پلی است به سوی بهشت؛ اما عمل صالحی که تبدیل به عادت نشده و پشت آن نیت خالص باشد و موتور متحرکه اش فقط رضای خدا باشد و لاغیر.
 
حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید محمد تقی قادری با بیان اینکه خلوص دو مرتبه دارد، گفت: مرتبه اول اینکه کسانی که عمل صالح را با اخلاص انجام می دهند و مراتب بهشت را یکی پس از دیگری طی می کنند تا بهشت برین خدا را بدست بیاورند و مرتبه دوم کسانی که همیشه مشغول تجارت با خدا می باشند و عمل صالح با اخلاص را فقط بخاطر بهشت خدا انجام نمی دهند، بلکه به دنبال کسب رضا و خشنودی خدای بهشت و لقاءالله هستند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *