تصویب سه ماده از سند توسعه صنایع دریایی کشور

21:20 - 07 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۷۳۱۴
دسته بندی: جامعه ، عمومی
دبیر ستاد اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: سند توسعه صنایع دریایی کشور، در جلسه ستاد نقشه جامع، بررسی و ۳ ماده از ۹ ماده این سند تصویب شد.

به گزارش گروه جامعه ، منصور کبگانیان دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در هفتادمین جلسه این ستاد اظهار کرد: امروز جلسه فوق‌العاده ستاد برای بررسی سند دریایی کشور برگزار شد و تمام دغدغه‌ها در رابطه با حوزه دریا در زمینه‌های مختلف زیست‌‌محیطی، توسعه پایدار، صنایع دریایی، اسکله‌ها، سازه‌های دریایی، سواحل و بنادر، توریسم، حوزه اقتدارآفرین دفاعی و... بررسی شد.

وی در ادامه افزود: بیش از 2 سال است که در شورای عالی انقلاب فرهنگی با کمک تمام دستگاه‌ها به سمت برداشتن گام نهایی برای جمع‌بندی این سند می‌رویم که در این جلسه سه ماده از 9 ماده سند دریایی تصویب شد.

کبگانیان مطرح کرد: امروز با توجه به پیشنهادات از دستگاه‌های مختلف، تلفیق تمام اسناد موجود در زمینه دریایی به 9 ماده منجر شد که پس از اصلاحات در تعاریف 3 ماده به تصویب رسید و بررسی بقیه ماده‌ها به جلسه بعدی موکول شد.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور بیان کرد: در رابطه با اسناد توسعه فناوری، در هر سند بخشی وجود دارد که به اجرای سند مرتبط می‌شود یعنی در هر سند یک ساختار اجرایی و ستاد فرابخشی برای نظارت و ارائه گزارش سالانه طراحی می‌شود.

وی اضافه کرد: گزارش‌هایی در رابطه با هر سند در کمیته‌های ارزیابی ارائه و صحت‌سنجی می‌شود و پس از آن به رؤسای سه قوه تقدیم می‌شود و هیچ سندی بدون شاخص تصویب نمی‌شود.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در رابطه با سند دریایی کشور گفت: در این سند تصویب شد که در چشم‌انداز 1404 حوزه دریا، سهم 7 درصدی از تولید ناخالص داخلی داشته باشند که این مسئله هر سال به صورت خطی رصد می‌شود.

به گفته کبگانیان در حال حاضر سهم حوزه دریا از تولید ناخالص داخلی 1.6 درصد است.

وی در خاتمه ادامه داد: همچنین در این جلسه، سردار فدوی گزارشی از دستگیری ملوانان آمریکایی از سوی نیروهای دفاعی کشور ارائه داد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *