رونق بورس با حضور سرمایه گذاران خارجی

19:40 - 06 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۶۸۳۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
سخنگوی شرکت بورس: حضور سرمایه گذاران خارجی آینده روشنی را برای بورس به همراه خواهد داشت.
به گزارش ،روحبخش سخنگوی شرکت بورس با افزود: در سه هفته اخیر بورس تهران از نظر نقدشوندگی و افزایش شاخص وضعیت مناسبی دارد که مهمترین دلیل آن اجرایی شدن برجام است.
 
وی ادامه داد: رفت و آمد هیئت های خارجی به ایران و مذاکره با برخی از شرکت ها از طرف این سرمایه گذاران آینده روشنی را برای بورس تهران به همراه خواهد داشت.
 
روحبخش افزود: در هفته گذشته نرخ خوراک پتروشیمی در وزارت نفت اعلام شد و این اقدام اخبار مثبتی را برای این صنعت به همراه داشت.
 
سخنگوی شرکت بورس با اشاره به اینکه سرمایه گذاران کل وقایع بورس را رصد می کنند ، گفت : افزایش تقاضا برای خرید سهام یکی از دلایل افزایش شاخص بورس در روز جاری بود.
 
وی ادامه داد: سرمایه گذاران بیشتری برای خرید اوراق بهادار به بورس مراجعه کردند و رغبت بیشتری برای خرید اوراق داشتند.
 
روحبخش با اشاره به اینکه با اجرای برجام دو قسم متقاضی خرید اوراق بهادار بورس هستند ، گفت : در داخل کشور سرمایه گذارانی که بازار را می شناسند و مترصد شرایط مناسبی هستند ، خود را وارد بازار کنند و همچنین سرمایه گذاران خارجی که قصد دارند در بازار کم ریسکی حاضر شوند ، سرمایه خود را به بازار بورس وارد کنند.
 
وی پیش بینی خود را از بازار بورس در هفته جاری رشد ملایم و مثبت اعلام و اظهار کرد: سرمایه گذارانی که اخبار بین المللی را پیگیری می کنند رغبت بیشتری برای حضور در بازار بورس خواهند داشت.
 
سخنگوی بورس در خصوص آمار معاملات بورس کشور در روز جاری گفت: امروز 32 هزار خریدار در 117 هزار دفعه معاملات خود را به سرانجام رساندند که تعداد معاملات پنج درصد نسبت به روز گذشته افزایش داشته است.
 
وی ادامه داد: امروز بیش از دو میلیارد سهم به ارزش 4 هزار و 450 میلیارد ریال مورد مبادله سرمایه گذاران قرار گرفت که ارزش معاملات نسبت به روز گذشته 36 درصد افزایش پیدا کرده است.
 
شاخص بورس بر روی 68 هزار و 857 واحد ایستاد و بیش از هزار و 100 واحد معادل 1/7 درصد افزایش پیدا کرده است.
 
ارزش بازار به 290 هزار میلیارد تومان رسیده است و در طول روز از 270 نماد مورد معامله 203 نماد با افزایش قیمت و 64 واحد با کاهش قیمت روبرو بوده است.
 
روحبخش اظهار داشت: امروز از 37 صنعتی که در بورس موجود است 30 صنعت با افزایش شاخص و 4 صنعت با کاهش شاخص روبرو بوده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *