رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

با اقدام به موقع سپاه، آرامش به منطقه بازگشت

10:45 - 05 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۶۳۵۷
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ناوآمریکایی، پس از توقیف قایق ۱۰ تفنگدار آنها در آب‌های سرزمینی ایران در جزیره فارسی، رفتار غیرحرفه‌ای نشان داد که با اقدام به موقع سپاه، آرامش به منطقه بازگشت.
به گزارش گروه فضای مجازی ، فرمانده نیروی دریایی سپاه اعلام کرد: با بررسی های صورت گرفته مشخص شد نظامیان آمریکایی به علت خرابی سامانه های ناوبری وارد آبهای ایران شده بودند.

با اقدام به موقع سپاه، آرامش به منطقه بازگشت

دو فروند شناور رزمی آمریکایی که عصر دیروز غیرقانونی حدود سه مایل داخل آب های سرزمینی ایران شده بودند در نزدیکی جزیره فارسی در خلیج فارس توقیف شدند.

سردار فدوی گفت: واحدهای شناوری رزمی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که ماموریت حفاظت از آبهای ایران را در آن منطقه دارند، این تحرکات را زیر نظر داشتند و به آنها اخطار دادند و ده تفنگدار آمریکایی این دو شناور رزمی با مقاومت اندکی تسلیم شدند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: پس از اینکه قایق 10 تفنگدار آمریکایی در سه مایلی جزیره فارسی در آب‌ های سرزمینی ایران توقیف شد ما شاهد رفتار غیرحرفه ای ناو آمریکایی به مدت 40 دقیقه بودیم.

وی گفت:‌ آب‌های سرزمینی مکانی است که شناورها باید برای ورود به آن اطلاع رسانی کنند به‌خصوص اگر نظامی باشد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران افزود: در قوانین بین المللی عبور بی ضرر در آب‌ ها وجود دارد اما مسلماً حضور آمریکایی‌ها در منطقه خلیج فارس هیچ گاه بی ضرر نبوده و ما تلقی عبور بی ضرر را نداریم.

سردار فدوی با اشاره به تحریکات هوایی و دریایی امریکایی ها در منطقه تصریح کرد: این رفتار نشان دهنده عدم تعهد آمریکا بود که مدعی اند می خواهند به تامین امنیت در منطقه بپردازند.

/انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *