برگزاری همایش ملی قانون آئین دادرسی دیوان عدالت اداری؛ سه سال پس از اجرا

9:56 - 05 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۶۲۷۶
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
فلاح زاده از برگزاری همایشی در سطح ملی با عنوان «قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری؛ سه سال پس از اجرا» در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ خبر داد.
برگزاری همایش ملی قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری؛ سه سال پس از اجرا
«علی محمد فلاح زاده» معاون پژوهشی دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی ، از برگزاری همایشی در سطح ملی با عنوان قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری؛ سه سال پس از اجرا" در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ خبر داد.
 
وی در رابطه با کلیت این همایش گفت: دیوان عدالت اداری به موجب اصول ۱۷۰ و ۱۷۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در راستای تحقق بخشیدن به حقوق شهروندان و اصل حاکمیت قانون بر اداره تاسیس شده است، می توان گفت یکی از مهمترین دستاوردهای قانون اساسی به برکت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

فلاح زاده ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی قوانین مختلفی در خصوص دیوان عدالت اداری تصویب شده است که آخرین آن، قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲ است. در سال آینده، سال ۱۳۹۵، سه سال از اجرای این قانون خواهد گذشت. 

وی افزود: این قانون هم تشکیلات دیوان عدالت را بیان کرده و هم آئین رسیدگی و نحوه ی دادرسی شعب بدوی، شعب تجدید نظر و صلاحیت دیوان و موضوعاتی نظیر اجرای احکام دیوان، اعاده دادرسی را مورد بررسی و بحث قرار داده است. با این حال و پس از گذشت سه سال از اجرای این قانون نیازمند پایش و بررسی مجدد در مواد و نصوص آن هستیم تا خلأها و کاستی های این قانون را نمایان کنیم و بتوانیم این نواقص و کاستی ها را شناسایی نمائیم تا افق آینده دادرسی اداری در ایران روشن و به سمت توسعه حرکت کند.
 
فلاح‌زاده تصریح کرد: دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری که وابسته به قوه قضائیه است و برای اولین بار در ایران حقوق دادرسی اداری را در مقطع کارشناسی ارشد دایر کرده است به مسائل دیوان عدالت اداری و دادرسی اداری اهتمام و توجه ویژه ای دارد و به همین منظور معاونت پژوهشی دانشگاه در نظر دارد تا در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ همایشی را با موضوع بررسی همین قانون برگزار است.
 
وی تاکید کرد: هدف اصلی از برگزاری این همایش شناخت نواقص، کاستی ها و ابهامات قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری و ارائه راه حل های مناسب برای بهبود دادرسی اداری است.
 
 
فلاح زاده ادامه د اد: کمیته علمی این همایش با مشارکت اساتیدی از دانشگاه های مختلف کشور از جمله دانشگاه تهران، شهید بهشتی، علامه طباطبایی، دانشگاه مازندران و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم قضایی و یکی از قضات دیوان عدالت اداری تشکیل و تا کنون جلساتی را به منظور تعیین محورها و کم و کیف و چگونگی نظارت بر محتوای علمی همایش برگزار کرده است.
 
معاون پژوهشی دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری  افزود: از کلیه پژوهشگران، اساتید، قضات و دانشجویان دعوت می‌کنم تا مقالات خود را از طریق آدرس دبیرخانه همایش ارسال یا ایمیل hamayeshdivan@ujsas.ac.ir  و یا با مراجعه به تارنمای دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری در سایت مربوطه بارگذاری نمایند. ضمنا با توجه به آنکه این همایش در سطح ملی برگزار می شود کلیه مقالات دریافتی که پس از تایید هیئت علمی به عنوان مقالات برتر به داوران ارجاع می شوند از امتیازات مربوطه برخوردار و در مجموعه ای توسط انتشارات دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری به چاپ خواهند رسید.

وی تصریح کرد: در برگزاری این همایش تعامل خوبی با دوستان خود در دیوان عدالت اداری بر قرار کرده‌ایم و یکی از قضات دیوان عدالت اداری هم در کمیته علمی همایش حضور دارند و قطعا در ادامه هم از تجربیات ارزنده قضات دیوان عدالت اداری به منظور برگزاری این همایش بهره خواهیم برد و به خصوص در روز اجرای همایش حتما برخی از سخنرانان، قضات دیوان عدالت اداری خواهند بود تا بدین نحو تجربیات خود را در خصوص این قانون، نواقص، ابهامات و کاستی­های آن ارائه کنند.
 
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *