پورتراب: زندگی‌ام را صرف موسیقی كردم/ حمزه‌زاده: سوره مهر از نقش‌آفرینان انتشار كتب موسیقی است

8:25 - 05 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۶۲۳۱
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
مصطفی كمال پورتراب، موسیقی‌دان پیشكسوت، گفت: افتخار می‌كنم كه معلم بزرگ‌ترین موسیقی‌دان‌های كشورمان بوده‌ام.
به گزارش گروه فرهنگی به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، مراسم رونمایی از كتاب «شیوه اجرای تقسیمات ناهمگون زمانی دست راست و چپ در ساز پیانو» عصر یك‌شنبه 4 بهمن‌ماه با حضور بزرگان موسیقی كشورمان از جمله شهرداد روحانی، محمد سریر، فرهاد فخرالدینی، حمیدرضا نوربخش، ناصر چشم آذر و ...  در تالار مهر حوزه هنری برگزار شد.
 
مصطفی كمال پورتراب، موسیقی‌دان و استاد پیش‌كسوت موسیقی، در این مراسم بیان كرد: باید بگویم كه زندگی‌ام را روی موسیقی گذاشتم. علاقه من به موسیقی در حدی بود كه هنگام ازدواج، با اینكه به همسرم بسیار علاقه داشتم، به او گفتم خواسته من این است كه فرزندی نداشته باشیم تا بتوانم رشته اصلی و هدفم را كه موسیقی است دنبال كنم و وقتم را برای آن بگذارم.
 
وی ادامه داد: هنگامی كه 17 سال داشتم پدرم مفقود شد و مسئولیت اداره خانواده ای شامل مادر، خواهر و دو برادرم به دوش من بود و خدا را شكر می كنم كه توانستم این مسئولیت را به خوبی انجام دهم. خواهر من كه در آن زمان دو سال داشت، حالا از بزرگ ترین و شناخته‌شده‌ترین نوازندگان پیانو است و دو برادرم نیز در حوزه موسیقی در اتریش و كانادا فعالیت می كنند.
 
مولف كتاب «شیوه اجرای تقسیمات ناهمگون زمانی دست راست و چپ در ساز پیانو» همچنین گفت: من هفتاد سال تدریس كرده و كتاب نوشته‌ام و افتخار می كنم كه معلم بزرگ ترین موسیقی‌دان‌های كشورمان بوده‌ام.
 
استاد پوتراب همچنین در پایان سخنانش، از انتشارات سوره مهر حوزه هنری كه به چاپ این كتاب اقدام ورزید، اظهار تشكر و خرسندی كرد.
 
حمزه زاده: انتشارات سوره مهر، برای اهالی موسیقی شناخته شده است
 
در ادامه این برنامه، محمد حمزه زاده مدیر انتشارات سوره مهر نیز كه در این مراسم حضور داشت، با ابراز خرسندی از انتشار چنین كتابی از سوی این انتشارات و حضور در جمعی از بزرگان موسیقی گفت: امیدوارم این جلسه بهانه ای شود برای اینكه آثار هنری دیگری نیز در زمینه موسیقی منتشر شود.
 
وی تاكید كرد: با رصدی كه در حوزه های كتاب های موسیقی انجام داده ام، دریافتم ناشران زیادی در حوزه موسیقی فعال نیستند. این در حالی است كه تولید و انتقال فكر و اندیشه به غیر از انتشار آن، راه دیگری برای بقا ندارد و لازم است در این زمینه فعالیت های بیشتری صورت بگیرد.
 
حمزه زاده اظهار كرد: انتشارات سوره مهر همواره تلاش كرده از نقش آفرینان در زمینه انتشار كتب موسیقی در كشور باشد. امروز این نام برای اهالی موسیقی شناخته شده است و به این موضوع افتخار می كنیم. ضمن اینكه از بزرگان عرصه موسیقی دعوت می كنیم آثارشان را در اختیار ما بگذارند تا با قدردانی و عشق و علاقه نسبت به چاپ آن ها اقدام كنیم.
 
در پایان این مراسم، از كتاب «شیوه اجرای تقسیمات ناهمگون زمانی دست راست و چپ در ساز پیانو» با حضور بزرگان موسیقی رونمایی شد و با گرفتن عكسی یادگاری، این روز را در تاریخ ماندگار كردند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *