ایران و روسیه در صنعت پرورش آبزیان همکاری می کنند

18:40 - 04 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۶۰۲۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
آژانس فدرال ماهیگیری روسیه با اشاره به سفر اخیر «آلکساندر تکاچف» وزیر کشاورزی روسیه به تهران و مذاکره با محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که ایران آماده سرمایه گذاری در طرح های مشترک با روسیه در زمینه پرورش آبزیان است.
به گزارش ، «رفعت حسنوف» رئیس نمایندگی آژانس فدرال ماهیگیری روسیه در تهران اعلام کرد که وزیر جهاد و کشاورزی ایران آمادگی این کشور را برای سرمایه گذاری در طرح های مشترک با روسیه در زمینه پرورش آبزیان و آموزش دانشجویان ایرانی در موسسات اموزشی تخصصی در روسیه اعلام کرد.
 
روسیه و ایران دارای توافقنامه بین دولتی همکاری در زمینه ماهیگیری و پروش ماهی هستند و از بین 25 شرکت ایرانی دارای اجازه نامه صادرات محصول به روسیه، 19 شرکت تولید کننده ماهی هستند.

بنا به این گزارش، وزیر جهاد و کشاورزی همچنین از برنامه تصویب توافقنامه حفظ و بهره برداری معقولانه از آبزیان خزر توسط ایران خبر داد.

در مذاکرات وزیران کشاورزی روسیه و جهاد کشاورزی ایران که 29 دی ماه در تهران انجام شد،
همکاری های دو کشور در این حوزه و صادرات ایران به روسیه به ویژه در بخش محصولات کشاورزی و سبزیجات، شیلاتی و سرمایه گذاری های مشترک مورد مذاکره قرار گرفت.

وزیر کشاورزی فدراسیون روسیه در این سفر گفت: پیش از این سالیانه یک میلیون و 500 هزار تن سبزی مورد نیاز روسیه از ترکیه تامین می شد که هم اکنون ایران می تواند با افزایش دو برابری تولید خود، این بازار را در اختیار بگیرد.

وزیر کشاورزی روسیه افزود: قرار است ایران دانه های روغنی، چوب، گوشت قرمز و غلات از روسیه وارد کند و ما حجم زیادی سبزی دریافت کنیم.

وی گفت: ایران می تواند با افزایش دوبرابری تولید سبزی و صادرات بخشی از آن به روسیه، محصول مورد نیاز ما را تامین کند.
پ
این مقام روس تصریح کرد: رئیس جمهوری روسیه تاکید دارد ایران دارای پتانسیل های گسترده ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.

تکاچف همچنین گفت: صادرکنندگان روسی علاقمند به صادرات محصولات با منشاء حیوانی از جمله گوشت قرمز به ایران هستند.

وی با اشاره به این که محصولات کشاورزی روسیه کیفیت بالایی دارد و آماده صادرات آن به بازار ایران هستیم، تصریح کرد: از نمایندگان شرکت های بزرگ روسیه برای آشنایی با بازار ایران و مسائل پشتیبانی دعوت کرده ایم.

تکاچف همچنین با بیان اینکه تولید غلات در روسیه در سال 2015 بیش از 100 میلیون تن بود، گفت: هر سال 30 درصد تولید غله خود را افزایش داده ایم و سالانه نیز معادل 30 میلیون تن صادرات داریم و آمادگی فروش به ایران هم هستیم.

تکاچف همچنین با بیان این که توانایی صادرات شکرخام، تفاله چغندرقند و روغن آفتابگردان را به ایران داریم، با اشاره به محدودت واردات اقلام ترکیه ای به روسیه گفت: آمادگی داریم فهرست محصولات وارداتی ایران به روسیه را افزایش دهد.
انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *