موافقت با پرداخت بدهی 16 پرونده جرائم غیر عمد

23:30 - 03 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۵۶۵۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرعامل ستاد دیه استان سیستان و بلوچستان از موافقت با پرداخت بدهی 16 پرونده جرائم غیرعمد خبرداد و گفت: این تعداد از پرونده های واجد شرایط متقاضی استفاده از تسهیلات و کمکهای ستاد مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان سیستان و بلوچستان، بامری در دوازدهمین جلسه هیات مدیره ستاد دیه استان سیستان و بلوچستان که با هدف آزادی زندانیان جرائم غیر عمد تشکیل شد تعداد 16 فقره از پرونده های واجد شرایط متقاضیان استفاده از تسهیلات و کمکهای ستاد مورد بررسی قرار گرفت که موافقت تمامی آنها از محل منابع ستاد دیه استان تائید و تعدادی به ستاد دیه مرکز ارسال شد.

مدیرعامل ستاد دیه استان سیستان و بلوچستان درادامه افزود: از مجموع 16 پرونده ، تعداد 5 فقره تصادف منجر به فوت و ایراد صدمه بدنی  ، 6 فقره مهریه و 5 فقره مربوط به محکومین مالی مورد بررسی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: متاسفانه برخی از مددجویان دارای 2 جرم بطور همزمان هستند که همین امر روند پیگیری پرونده و تسریع در سلسله مراتب آزادی این مددجویان را به تعویق انداخته است .
 
وی بیان کرد:  از ابتدای سال تا کنون 83 نفر از زندان آزاد شده اند که از این تعداد 81 نفر مرد و 2 نفر زن بوده و به تفکیک جرم  دیات : 27 نفر ، محکومین مالی : 29 نفر ، مهریه : 26 نفر ، نفقه 1 نفررا شامل شده است.
 
مدیرعامل ستاد دیه استان در ادامه گفت: بر اساس تاکید حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی رئیس هیات امناء و هیات مدیره و سایر اعضاء ستاد دیه، برنامه ها و تصمیمات مهمی در خصوص آزادی زندانیان جرائم غیر عمد بمناسبت ایام الله دهه فجر انقلاب شکوهمند اسلامی در دستور کار ستاد دیه استان قرار گرفته است.
 
وی اظهار کرد : کل مبلغ 16 فقره پرونده 566/440/045/10ریال ، مبلغ گذشت رضایتمندانه اخذ شده  635/215/864/5 ریال و931/224/181/4ریال ، کمک ستاد دیه استان و مرکز به آنان بوده است .



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *