رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رژیم صهیونیستی به دنبال ساخت جزیره مصنوعی در سواحل غزه

13:27 - 03 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۵۴۸۳
وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی از ساخت جزیره‌ای مصنوعی در سواحل غزه و نیز ایجاد بندر و فرودگاه بر روی آن خبر داد.
رژیم صهیونیستی دنبال ساخت جزیره مصنوعی در سواحل غزهبه گزارش گروه فضای مجازی ، «اسرائیل کاتز» وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی اعلام کرد این رژیم قصد دارد یک جزیره مصنوعی در فاصله چهار کیلومتری سواحل غزه بسازد.

 «المصدر»، این رژیم قصد دارد بر روی جزیره مذکور بندر، تاسیسات مربوط به انرژی و فرودگاه برای انتقال کالا بسازد.

ساخت بندر در نزدیکی سواحل غزه به بحث داغ این روزهای محافل رژیم صهیونیستی تبدیل شده و این در حالی است که قبلا چندان توجهی به آن نمی‌شده است.

کاتز در صفحه فیس‌بوک خود و در تایید این طرح نوشت: طرح مذکور در چارچوب راهبرد جدید که به دنبال جدایی از نوار غزه هستیم، ضروری به نظر می‌رسد؛ ما باید در ساخت یک جزیره در نزدیکی غزه گامی برداریم تا ارتباطمان با نوار غزه قطع شود و به سیاست «بازدارندگی» منتقل شویم.

وی افزود: جزیره مذکور به وسیله یک پل به غزه وصل می‌شود و یک ایست بازرسی بر روی آن قرار می‌گیرد و از طریق آن برق، آب و کالا و افراد جابجا می‌شوند؛ این جزیره با نظارت بین‌المللی ساخته خواهد شد، هزینه ساخت آن توسط طرفی خارجی پرداخت می‌شود و اسرائیل مسئول امنیت دریایی و نیز تفتیش این بندر است.

کاتز تصریح کرد: اسرائیل حق پاسخگویی به هر حمله‌ای از نوار غزه را برای خود نگه می دارد و با اجرایی این طرح اسرائیل درها همکاری‌اش را به روی طرف‌های عربی در راستایی منافع مشترک خواهد گشود.

«عومر بارلیو» نماینده حزب «اتحادیه صهیونیسم» نیز در واکنش به اظهارات کاتز بر صفحه فیسبوک خود نوشت: آنچه وزیر ارتباطات گفته دال بر موضع رسمی حکومت اسرائیل برای ساخت بندر است؛ «اوری آرییل» وزیر ساخت و ساز و مسکن نیز پیش‌تر این طرح را تایید کرده بود.

/انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *