رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش آمار طلاق و جرائم اخلاقی در سایه استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای

12:50 - 02 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۵۰۲۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
بدری گفت: افزایش آمار طلاق و جرایم اخلاقی نشات گرفته از استفاده نابجا و غیر قانونی از شبکه های ماهواره ای است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان لرستان،جعفر بدری در جلسه تعاملات قضایی انتظامی استان لرستان بیان کرد: در دنیای هزاره سوم شاهد انفجار اطلاعات از طریق وسایل ارتباط جمعی هستیم، به گونه‌ای که رسانه را ابزار جنگ نرم نامیده‌اند و اکنون صدها رسانه دیداری، شنیداری، چاپی، دیجیتال و... در سراسر جهان مشغول فعالیت هستند.

رئیس شورای قضایی استان لرستان افزود: به نظر می رسد در مجموع رسانه ملی در جذب مخاطب موفق عمل نکرده و عدم توجه به رشد کمی و کیفی برنامه‌های رسانه‌ای موجب گرایش به شبکه های خارجی شده است.

بدری تصریح کرد: در میان شبکه های ماهواره ای کانالهایی وجود دارد که به شکل تخصصی مخاطبشان کودکان هستند و در برنامه های مخصوص کودکان که برگرفته از فرهنگ غیر بومی است، بدآموزیهای آشکاری وجود دارد و بی تردید، این بدآموزی ها در دراز مدت در تکوین شخصیت "کودک امروز" تأثیری عمیق برجا خواهد گذاشت.

 بدری در ادامه  بیان داشت: این روند تأثیر پذیری از ماهواره ها به تدریج منجر به ایجاد تغییراتی ملموس در عرصه های اجتماعی و فرهنگی می شود، افزایش آمار طلاق و جرایم اخلاقی نشات گرفته از استفاده نابجا و غیر قانونی از شبکه های ماهواره ای است.

رئیس شورای قضایی استان لرستان تاکید کرد: اگر مردم و بخصوص جوانان به جای تلف کردن وقت خود در کنار شبکه های ماهواره ای سعی کنند ارتباطات محاوره ای خود را با خانواده و اقوام خود تقویت نمایند هم از برکات روابط اجتماعی سالم برخوردار می شوند و هم با تبادل افکار و تعاون محوری می توانند واحدهای کسب و کار کوچک را در جهت اشتغال و رونق اقتصادی خود و خانواده خود فراهم آورند، عمر جوانی هم کوتاه و ارزشمندتر از آن است که در کنار شبکه های مبتذل بیگانه تلف شود.

وی ادامه داد: جوانانمان بایستی نیروی جسمانی و قدرت تفکر خود را در جهت ساختن آینده ای روشن بکار گیرند، با تفکر و واقع بینی می توان خوشبخت شد، چه دلیلی وجود دارد که جوانان به جای واقع بینی، خود را مشغول شبکه های مجازی مبتذل و غیر واقعی نمایند، استفاده از تکنولوژی در صورتی که منفعتی داشته باشد جایز است، همچون دانش پژوهان ایرانی که مقالات ایشان در آی اس آی حرف اول جهان را می زند.

 بدری در پایان خاطرنشان کرد:  فرهنگ بومی شناسنامه هویتی افراد است، بحران هویت مهمترین بحران اجتماعی در حال حاضر می باشد و نتیجه تبلیغات مغرضانه دشمنان و معاندان است ، والدین، معلمان، اساتید، روحانیون، سازمانهای آموزشی تبلیغی و اصحاب رسانه همگی در برابر آینده جوانان مسئولند، با ارشاد صحیح می توان جامعه را در برابر هجمه تبلیغات ماهواره ای بیمه کرد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *