رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

صدور سند تک برگ برای 17 هزار هکتار از اراضی ملی در سال جاری

16:00 - 01 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۴۸۱۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
کناریوند گفت: در سال جاری برای 17 هزار هکتار اراضی ملی سند تک برگ صادر شده و برای مابقی سهمیه اعلامی نیز تا پایان سال با همکاری اداره کل منابع طبیعی صدور سند انجام خواهد گرفت.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی اداره ثبت اسناد و املاک استان قزوین، نشست مشترک هم اندیشی ادارات کل ثبت اسناد و املاک و منابع طبیعی و ابخیزداری این استان با حضور مدیران کل و معاونین و کارشناسان و روسای دو دستگاه جهت تعامل و همکاری در تثبیت و صدور اسناد مالکیت اراضی ملی و دولتی برگزار شد.

شهریار کناریوند مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قزوین در این جلسه ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن وفات حضرت معصومه (س) و تقدیر و تشکر از همه همکاران در تثبیت و صدور اسناد اراضی ملی گفت: قانون کاداستر یکی از بسترهای اساسی برای جلوگیری از زمین خواری است که می‌تواند در حفظ منابع طبیعی کمک بزرگی کند.

وی اضافه کرد: در سال جاری برای 17 هزار هکتار اراضی ملی سند تک برگ صادر شده و برای مابقی سهمیه اعلامی نیز تا پایان سال با همکاری اداره کل منابع طبیعی صدور سند انجام خواهد گرفت.

کناریوند یکی از دغدغه‌های اصلی را بحث زمین خواری عنوان کرد و گفت: تثبیت اراضی ملی و دولتی و  صدور اسناد مالکیت برای انها موجب جلوگیری از تصرف این اراضی توسط زمین خواران می شود و دولت را در جهت ایجاد امنیت در سرمایه گزاری و اقتصادی و اجرای پروژه های ملی کمک خواهد کرد.

وی تصریح کرد: جانمایی بیش از 89000 هزار هکتار نقشه منابع طبیعی در سال جاری در بانک جامع کاداستر انجام گرفته و برای مابقی سهمیه اعلامی نیز تا پایان سال با همکاری اداره کل منابع طبیعی اقدام خواهد شد .وی از مدیر کل منابع طبیعی خواست تا مابقی نقشه ها را برای جانمائی به ثبت استان ارائه نمایند وی اظهار کرد: این اداره کل امادگی خود را در جهت صدور  تبدیل اسناد دفترچه ای به اسناد مالکیت کاداستری تا پایان سال اعلام می کند.

مدیر کل ثبت استان قزوین تصریح کرد: با ارائه باقی مانده نقشه ها و جانمائی و اضافه کردن آن‌ها بر بانک جامع کاداستر توسط کارشناسان این اداره کل از حقوق دولتی و حفظ تثبیت اراضی ملی و دولتی محافظت می‌گردد.

مهندس علی اکبر اسدالهی مدیر کل منابع طبیعی استان قزوین نیز در این جلسه ضمن تشکر از همکاری و مساعدت مدیر کل ثبت و روسای واحد های ثبتی در خصوص تثبیت و صدور اراضی ملی گفت: مساحت کل اراضی ملی و دولتی این استان بیش از 935هزار هکتار است  که تا کنون890هزار هکتار (95درصد )آن منجر به صدور سند مالکیت گردیده است.

وی افزود: از این تعداد تاکنون بیش از 62 هزار هکتار منجر به اصلاح سند و تبدیل به اسناد تکبرگ شده است و برای مابقی نیز با همکاری اداره کل ثبت اقدام خواهد شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *