رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مسئولان مشروعیت یافته با رأی نظام باید در چهارچوب نظام عمل کنند

2:35 - 01 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۴۵۴۲
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مسئولان مشروعیت یافته با رای نظام باید در چهارچوب نظام عمل کنند.
مسئولان مشروعیت یافته با رأی نظام باید در چهارچوب نظام عمل کنندبه گزارش ، محمدحسین صفارهرندی ظهر امروز در همایش مدافعان انقلاب، یاوران ولایت که در حسینیه ثارالله ارومیه برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌‌های خاص انتخابات پیش روی کشور، اظهار داشت: برخی از افراد خیال می‌کنند که رأی‌گیری یک امری تحمیلی بر نظام است در حالی که در ایران اسلامی رجوع به آرای مردم یک امر تشریفاتی نیست و مقام معظم رهبری بارها به این مساله اشاره فرموده‌اند که صیانت از آرا صیانت از حقوق ملت و موجب مشروعیت بخشیدن به نظام کنونی ما است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به افکار غلط و انحراف‌انگیز برخی افراد در جامعه اشاره و اضافه کرد: عده‌ای معتقد هستند که ولی‌فقیه چون در جایگاه نیابت امام عصر(عج) قرار دارند، پس انتخابات امری نادرست است و همه مسئولان نظام باید با صلاحدید فردی ایشان انتخاب شوند که این تفکر از سوی خود مقام معظم رهبری رد شده است و ایشان آرای مردم را عامل مشروعیت بخشیدن به نظام اسلامی می‌دانند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم شرکت عموم مردم در انتخابات، گفت: رای مردم به نظام اسلامی ما قوام می‌بخشد و تاکید امام خامنه‌ای برای حضور همه اقشار چه موافق و چه مخالف با نظام در انتخابات نشان از علاقه ایشان به حل شدن مشکلات کشور در داخل این مرزها است.

صفارهرندی رقابت سیاسی بین گروه‌‌های دارای سلایق مختلف را نشانه پویایی در کشور دانست و اظهار داشت: امام خمینی(ره) اختلاف سلیقه و جناحی را اختلاف در اصول و ارزش‌های انقلاب نمی‌دانستند و از رقابت‌های سلایق مختلف در جذب کرسی‌ها و مسندهای حکومتی استقبال می‌کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ترویج افکار آلوده در فضای جامعه و معرفی کردن نظام کنونی به عنوان نظامی دیکتاتور از سوی برخی از مخالفان و منافقان، اعلام کرد: نظام دیکتاتوری را ما در زمان پهلوی شاهد بودیم که حتی افراد در خانه‌های خود و در کنار محارمشان جرات نقد حکومت را نداشتند و هر نوع اعتراضی به شدت سرکوب می‌شد.

وی افزود: اینکه دسته‌ها و گروه‌های مختلف دانشجویی به راحتی نظام فعلی را مورد نقد و انتقاد قرار می‌دهند و حتی در برابر عالی‌ترین مقام این کشور با آزادی تمام اعتراض می‌کنند، نشان از حاکم بودن فضایی سالم و آزاد در کشور است.

صفارهرندی با اشاره به وجود اختلافات سلیقه‌ای بین احزاب و گروه‌های داخلی، گفت: مادامی که این احزاب و گروه‌ها بر اساس قانون اساسی عمل کنند، وجود اختلاف‌های فکری و سلیقه‌ای بی اشکال است، اما خروج از قانون در هیچ جای جهان قابل پذیرش نیست.

وی با توجه به این مسئله که همه روئسای جمهور مشروعیت خود را از نظام اسلامی گرفته‌اند، گفت: تمام رئیس جمهورهایی که در ایران اسلامی خدمت کرده‌اند، همه باید براساس چهارچوب مشخص انقلاب اسلامی عمل کنند و در خدمت منافع نظام باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فتنه 88، افزود: در این فتنه تا وقتی که شعار مخالفان تقلب بود برای نظام اعتراضات صورت گرفته قابل قبول بود، اما وقتی شعارها به سمت تضعیف اصل نظام اسلامی رفت و هدف‌ها از اعتراضات مشخص شد، پذیرش چنین امری در هیچ جای جهان ممکن نبود و مقابله با فتنه شکل گرفت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *