تبلیغات نامزدهای انتخاباتی زود هنگام در فضای مجازی جرم و قابل پیگیری است

10:22 - 29 دی 1394
کد خبر: ۱۲۳۷۲۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خسروی وفا گفت: درج محتوای تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی زود هنگام در فضای مجازی جرم و قابل پیگیری است.
احمد خسروی وفا در گفت و گو با خبرنگار حقوقی و قضایی میزان با بیان اینکه یکی از دغدغه های مهم ما در فضای انتخابات استفاده از فضای مجازی توسط برخی از افراد است، اظهارکرد: انتشار هرگونه محتوا جهت تحریک، ترغیب و یا تهدید افراد برای رای دادن در فضای مجازی ممنوع و تقلب در انتخابات است که قانونگذار دراین رابطه مجازات تعیین کرده است.

رئیس کل دادگستری اصفهان افزود: همچنین درج محتوای تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی خارج از مدت زمان تعیین شده در فضای مجازی جرم است.

این مسئول عالی قضایی با تشریح اقدامات دادگستری استان اصفهان در راستای پیشگیری از وقوع تخلف و جرائم انتخاباتی اظهارکرد: در راستای پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخابات 41 جلسه در استان برگزار  که 4 جلسه در مرکز استان و بقیه جلسات نیز درسایر حوزه های قضایی شهرستان ها انجام شده است.

خسروی وفا درادامه از یک مورد تبلیغات زود هنگام دریکی از شهرستان ها خبرداد و گفت: این موضوع  در حال بررسی است و همچنین تخلفات دیگر گزارش نشده است.

وی اضافه کرد: دادگستری استان درهر حوزه قضایی شعب ویژه ای برای جرائم انتخاباتی تعیین کرده است و قضات از آموزش های اولیه برخوردارند و کتابچه ای  با توجه به اهمیت موضوع جرائم انتخاباتی تدوین و در اختیار همکاران ودست اندرکاران قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان وظایف دادگستری در امر انتخابات را تشریح کرد و گفت: پیشگیری از تخلفات و جرائم احتمالی ، رسیدگی به تخلفات و جرائم ارتکابی در شعب تخصصی و به صورت ویژه ، پاسخگویی به استعلامات مربوط به داوطلبان نمایندگی که انجام شده است و همکاری با نهادهای ذیربط در تامین امنیت انتخابات و همچنین حضور پررنگ دادستان ها در جهت تعامل و همکاری با نهادهای مربوطه ، تلاش برای برگزاری انتخابات قانونمند و با مشارکت حداکثری از جمله وظایف است.

وی افزود: همچنین ایجاد فضای سالم رقابت و عادلانه برای همه کاندیداها و فراهم نمودن موجبات استفاده مساوی از امکانات برای کاندیداها و نظارت بر روند  انتخبات که  خلاف قانون انتخابات اقدامی بعمل نیاید و همچنین در جلسات شورای اداری تذکرات لازم به مسئولان ومتولیان داده شده است که از امکانات دولتی و یا در وقت دولتی برله یا علیه کاندیدا تبلیغ نکنند .

این مسئول عالی قضایی با بیان اینکه یکی از دغدغه های ما در فضای انتخابات استفاده از فضای مجازی توسط برخی از افراد است ادامه داد: انتشار هرگونه محتوا جهت تحریک، ترغیب و یا تهدید افراد برای رای دادن در فضای مجازی ممنوع و تقلب در انتخابات است که قانونگذار مجازات تعیین کرده است.

وی گفت: همچنین  درج محتوای تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی خارج از مدت زمان تعیین شده در فضای مجازی جرم است و قابلیت پیگیری دارد.

گفتنی است 51 شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در استان اصفهان دایر و فعال است.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *