انتشار گزارش «بايسته‏ های بررسی صلاحيت داوطلبان مجلس و شاخصه ‏های نمايندگان مجلس در بيانات امام خمينی (ره) و مقام معظم رهبری»

17:15 - 28 دی 1394
کد خبر: ۱۲۳۱۸۵
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
پژوهشكده شورای نگهبان گزارشی با عنوان «بايسته‏ های بررسی صلاحيت داوطلبان مجلس و شاخصه ‏های نمايندگان مجلس در بيانات امام خمينی (ره) و مقام معظم رهبری» منتشر كرد.
به گزارش گروه سیاسی میزان به نقل از اداره كل روابط عمومی شورای نگهبان، امام خمينی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به مناسبت‌های مختلف در خصوص ويژگی های داوطلبان نمايندگی مجلس و وظايف شورای نگهبان در احراز صلاحيت ايشان بياناتی داشته‌اند. با توجه به اينكه در اين روزها صلاحيت داوطلبان مجلس در شورای نگهبان در حال بررسی است، نگاهی مجدد به بيانات فوق مفيد خواهد بود.

انتشار گزارش «بايسته‏ های بررسی صلاحيت داوطلبان مجلس و شاخصه ‏های نمايندگان مجلس در بيانات امام خمينی (ره) و مقام معظم رهبری»

اين گزارش كه با بررسی فرمايشات حضرت امام(ره) و رهبر فرزانه‌ی انقلاب، از ابتدای رهبری تا كنون همراه است، در دو بخش تنظيم شده است. بخش اول، ذيل يازده عنوان، شامل سخنانی است كه امام خمينی(ره) و مقام معظم رهبری در خصوص بررسی صلاحيت داوطلبان نمايندگی مجلس توسط نهادهای ذيربط و خصوصاً شورای نگهبان داشته‏ اند. در بخش دوم نيز شاخصه‏ های داوطلبان صالح و اصلح برای نمايندگی ذيل پنج محور كلی با استناد به بيانات امام(ره) و رهبر آمده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *