چین در قزاقستان نیروگاه برقی می‌سازد

19:10 - 24 دی 1394
کد خبر: ۱۲۱۷۲۲
مقامات قزاقستان و بخش اقتصادی چین تفاهنامه‌ای را برای ساخت نیروگاه‌های حرارتی در قزاقستان امضا کردند.
به گزارش ، «سرگئی کولاگین» فرماندار منطقه «آکملا» در قزاقستان با نمایندگان بخش اقتصادی چین تفاهمنامه‌ای را برای ساخت نیروگاه‌های حرارتی در منطقه «کوکشیتاو» این کشور امضا کرد.

چین در قزاقستان نیروگاه برقی می‌سازد

هدف از این قرارداد، افزایش ظرفیت کلی انرژی این منطقه از قزاقستان اعلام شده است که با ساخت یک نیروگاه‌ حرارتی جدید، حداقل 180 مگاوات به ظرفیت انرژی برق منطقه افزوده خواهد شد.

چین در قزاقستان نیروگاه برقی می‌سازد

در این رابطه کولاگین گفت: طرف چینی شریک قابل اعتمادی برای قزاقستان است ضمن آنکه برای اجرای این پروژه چندین دور رایزنی صورت گرفت و قبل از این با شرکت‌های کشورهای دیگر نیز با هدف ساخت نیروگاه‌های حرارتی تفاهم‌نامه‌هایی امضا شده است.

به گفته وی، انجام چنین پروژه‌هایی با استفاده از زغال سنگ برای توسعه تولید انرژی برق در قزاقستان گام مهمی است.

طرف چینی نیز در این زمینه اظهار داشت: این پروژه در چین به مدت 3 ماه مورد بررسی قرار گرفت و در حال حاضر طرح اصلی پروژه  آماده گردیده است.

چین در قزاقستان نیروگاه برقی می‌سازد

قزاقستان پهناورترین کشور آسیای مرکزی است که علاوه بر دارا بودن ذخایر عظیم نفت و گاز، در سالیان اخیر برنامه‌های گسترده‌ای را برای تولید انرژی برق و صادرات آن به کشورهای همسایه به ویژه در آسیای مرکزی در دستور کار خود قرار داده است.

/انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *