سخنگوی وزارت خارجه "پاکستان": علاقمند به گسترش روابط با ایران هستیم

11:00 - 25 دی 1394
کد خبر: ۱۲۱۶۸۹
خبرگزاری میزان - سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان تاکید کرد: همواره اعلام کرده ایم که ایران کشور دوست نزدیک و برادر ما است و پاکستان و ایران همکاری های خوبی در زمینه های فراوان دارند و علاقمند به گسترش روابط هستند.
سخنگوی وزارت خارجه به گزارش سرویس بین الملل ، قاضی خلیل الله این مطلب را روز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا و در واکنش به تحریف سخنان فرمانده ارتش پاکستان از سوی برخی رسانه های خارجی، مطرح کرد و افزود: پاکستان و ایران هر دو علاقمند به گسترش روابط فیما بین هستند و احساسات مردم پاکستان نسبت به برادران ایرانی خود کاملا روشن و شفاف است.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه برخی نمایندگان مجلس پاکستان از دولت این کشور خواستار اعزام هیئت هایی به ایران و عربستان برای کمک به رفع تنش میان دو کشور شده اند، بدون تکذیب یا تایید این خبر، گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم.

رسانه های پاکستان امروز به نقل از "رحمان ملک" وزیر سابق کشور و نماینده فعلی مجلس سنای پاکستان گزارش داد: دولت اسلام آباد باید برای جلوگیری از تشدید تنش ها میان ایران و عربستان، اقدام به اعزام هیات پارلمانی به این دو کشور کند.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا دولت پاکستان حمله به سفارت ایران در یمن را محکوم نکرد، در یک جمله کوتاه گفت: سیاست ما در قبال یمن کاملا روشن است و من در باره گزارش رسانه ها اظهار نظر نمی کنم.

قاضی خلیل الله همچنین انفجارهای تروریستی صبح امروز در جاکارتا پایتخت اندونزی را محکوم کرد و گفت: پاکستان تروریسم را در هر نوع و شکل آن، کاملا محکوم می داند.

وی در پاسخ به سوال های متعدد درباره سرنوشت دیدار برنامه ریزی شده قائم مقام های وزارت امور خارجه دو کشور هند و پاکستان، با توجه به حوادث اخیر و حملات تروریستی به یک پایگاه هوایی هند در نزدیکی مرز پاکستان، گفت: دو کشور در تماس مکرر برای تعیین تاریخ مشخص برای انجام این دیدار هستند.

مقام های عالی هند و پاکستان چندی پیش توافق کردند که قائم مقام های وزارت امور خارجه دو کشور برای ادامه روند مذاکرات با هدف کاستن از اختلاف های میان دهلی نو و اسلام آباد، دیدار کنند اما رخداد حوادث تروریستی 'پتانکوت' در هند موجب شد تا برنامه این دیدار در هاله ای از ابهام قرار گیرد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *