عضویت حدود 200 هزار مهندس کشاورزي در سازمان نظام مهندسي کشاورزي

21:15 - 24 دی 1394
کد خبر: ۱۲۱۶۱۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
حجتی گفت: با توجه به عضويت حدود 200 هزار مهندس کشاورزي در سازمان نظام مهندسي کشاورزي و منابع طبيعي، اين سازمان مي تواند آموزش بهره برداران را عهده دار شود.
به گزارش ، محمود حجتي با اشاره به اهميت آموزش بهره برداران گفت: با توجه به عضويت حدود 200 هزار مهندس کشاورزي در سازمان نظام مهندسي کشاورزي و منابع طبيعي، اين سازمان مي تواند آموزش بهره برداران را عهده دار شود.
 
احمد کبيري هم گفت : قرار است طرح آموزش بهره برداران با همکاري سازمان نظام مهندسي کشاورزي و منابع طبيعي، سازمان فني و حرفه اي و وزارت جهاد کشاورزي تهيه شود.
 
کبيري سازمان نظام مهندسي کشاورزي را بازوي تواناي وزارت جهادکشاورزي دانست و گفت : سازمان با تکيه بر توانمندي اعضاء خود در طول 14 سال از زمان تشکيل تاکنون، توانسته است منشأ خدمات و ايجاد نگرشي جديد در بخش کشاورزي باشد.
 
وي به واگذاري صدور پروانه ها به سازمان اشاره کرد و افزود: سازمان با برعهده گرفتن وظيفه صدور پروانه هاي گلخانه ها، قارچ خوراکي، دامپروري و شيلات و حضور متخصصان بعنوان مشاور، پيمانکار و ناظر ساخت توانست گامهايي را براي مهندسي کردن توليد در بخش کشاورزي بردارد.
 
کبيري با بيان اينکه تعرفه خدمات فني مهندسي کشاورزي در سال 94 تاکنون ابلاغ نشده است، تصريح کرد: ابلاغ نشدن تعرفه ها در سال جاري باعث شده است اعضاء و سازمان استانها متحمل ضررهاي مالي اين موضوع شوند در حالي که زمان ابلاغ اين تعرفه ها خردادماه تعيين شده است.
 
وي به استفاده نكردن از رتبه بندي سازمان در ارجاع امور کارشناسي اشاره کرد و گفت:  
نيازمند حمايتهاي وزارت جهاد کشاورزي براي تحقق اين امر هستيم.
 
رئيس سازمان نظام مهندسي کشاورزي و منابع طبيعي کشور درخواست کرد وزير جهادکشاورزي با حضور در جلسه شوراي مرکزي، سازمان را از حضور و همفکري خود بهره مند كند تا بتوان به اهداف عالي بخش کشاورزي و منابع طبيعي دست يافت.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *