رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ضرورت آموزش مسائل حقوقی به دانشجویان

11:46 - 23 دی 1394
کد خبر: ۱۲۱۲۴۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام و المسلمین موسوی نژاد گفت: دانشجویان نقش مؤثر و بسزایی در رابطه با آموزش مسائل حقوقی و آگاهی بخشی عمومی از پیامدهای جرایم و پیشگیری از وقوع آنها در جامعه خواهند داشت.
به گزارش به نقل از روابط عمومی دادگستری اصفهان، اولین جلسه کارگروه فرهنگ عمومی معاونت فرهنگی دادگستری استان اصفهان با حضور مسؤولان و قضاتی از دادگستری، رؤسای بسیج دانشجویی و تنی چند از رؤسای دانشگاه های اصفهان در محل دادگستری استان تشکیل جلسه داد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی نژاد، معاون قضایی رئیس کل و سرپرست معاونت فرهنگی دادگستری استان اصفهان، در این جلسه بیان داشت: این کارگروه بر اساس بند د ماده 11 قانون پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی و اصل 156 قانون اساسی با رویکرد آموزش مدار و باهدف کاهش و پیشگیری از وقوع جرایم در جامعه تشکیل و شروع بکار کرده است.

وی افزود: جامعه هدف این کارگروه دانشگاه ها بوده و فعالیت خود را حول سه محور ارتقاء سطح آگاهی دانشجویان و دانشگاهیان پیرامون موضوعات حقوقی و قضایی، ارتقای فرهنگی دانشگاهیان در جهت تحکیم بنیاد خانواده و آگاهی بخشی پیشگیرانه از 5 جرم سرقت، ضرب و جرح عمدی،‌ جرایم مربوط به مواد مخدر، چک پرداخت نشدنی و کلاهبردای و توانمندی مقابله و مواجهه با آنها معطوف خواهد کرد.

معاون قضایی دادگستری کل استان در پایان دانشگاه و دانشگاهیان را مستعد و توانمند در پیشبرد اهداف پیشگیرانه از وقوع جرایم دانست و اعلام داشت: این قشر نقش مؤثر و بسزایی در رابطه با آموزش مسائل حقوقی و آگاهی بخشی عمومی از پیامدهای جرایم و پیشگیری از وقوع آنها در جامعه خواهند داشت.         



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *