کشف 23 هزار مورد قاچاق لوازم و تجهیزات پزشکی در آذربایجان‌شرقی/کشف 27 میلیارد ریال کالای قاچاق

19:33 - 22 دی 1394
کد خبر: ۱۲۱۰۴۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه قاچاق کالا و ارز آذربایجان‌شرقی ارزش کشفیات کالای قاچاق در استان را 27 میلیارد ریال اعلام کرد.
به گزارش گروه اجتماعی ، محمود چمنی عصر امروز در سومین جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه قاچاق کالا و ارز آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اقدامات انجام یافته در حوزه مبارزه با قاچاق کالا اظهار داشت: ایجاد ایستگاه بازرسی در اتوبان پیامبر اعظم(ص) مورد توجه قرار دارد و بر اساس آخرین بررسی‌ها و تزریق مبالغ لازم می‌توان از این دفتر استفاده کرد.

وی گفت: استفاده از خودروهای مصادره‌ای از قاچاقچیان مواد مخدر بر اساس وعده مسئولان ارشد کشوری صورت می‌گیرد که صورت جلسه‌ای در این زمینه تهیه شده است.

چمنی افزود: مبارزه با قاچاق کالا مورد همت مسئولان تمام شهرستان‌های استان است اما امکانات کافی نیست و با تزریق منابع مناسب می‌توانیم در این زمینه اقدامات بیشتری انجام دهیم.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه قاچاق کالا و ارز آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی به مردم و آگاهی‌دهی به مردم از طریق رسانه‌ها و صدا و سیما و نیز شناسایی نقاط آلوده قاچاق در استان انجام می‌شود.

چمنی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در زمینه برنامه جامع مبارزه با قاچاق کالا و ارز دستگاه‌های مربوطه گزارش شش ماهه را  ارسال کرده‌اند و انتظار داریم گزارش شش ماهه دوم نیز در 25 اسفندماه ارائه شود.

وی تأکید کرد: بیشترین درگیری و مبارزه با قاچاق در ملکان و چاراویماق صورت می‌گیرد و مسئولان این شهرستان‌ها همت خوبی در این زمینه دارند که با وجود کمبود نیرو تلاش گسترده‌ای صورت می‌گیرد.

چمنی یادآور شد: در شهرستان شبستر و با وجود اینکه این شهر در مسیر قرار ندارد تلاش خوبی صورت می‌گیرد و در جلسه حاضر از مسئولان این سه شهرستان و تنی چند از مسئولان قدردانی می‌شود.

* کشف 109 هزار قوطی مشروبات الکلی

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه قاچاق کالا و ارز آذربایجان‌شرقی گفت: امسال 103 هزار  قوطی مشروبات الکلی از ابتدای سال تاکنون کشف شده که به نسبت سال قبل 118 درصد افزایش داشته است.

وی یادآور شد: در زمینه کشفیات قاچاق دارو افزایش 198 درصدی به نسبت سال قبل رخ داده و در زمینه منسوجات نیز 655 درصد افزایش را شاهد هستیم.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه قاچاق کالا و ارز آذربایجان‌شرقی کشفیات قاچاق لوازم و تجهیزات پزشکی را بسیار بالا دانست و بیان کرد: 2 دستگاه کشفیات قاچاق این مورد در سال گذشته به 23 هزار مورد رسیده که تفاوت بسیار زیادی با سال قبل دارد.

چمنی عنوان کرد: در زمینه کشفیات دخانیات شاهد کاهش 7 درصدی طی امسال هستیم.

وی یادآور شد: ارزش ریالی کشفیات از ابتدای سال تاکنون 27 میلیارد ریال است که 77 درصد افزایش را شاهد هستیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *