چاپ جدید «نسخه نسیان» با حضور جمعی از شاعران رونمایی می‌شود

12:13 - 22 دی 1394
کد خبر: ۱۲۰۷۵۹
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
چاپ دوم کتاب «نسخه نسیان»، سروده محمد سهرابی روز پنجشنبه، ۲۴ دی‌ماه، با حضور جمعی از شاعران برگزار می‌شود.
به ، مراسم رونمایی از چاپ دوم کتاب «نسخه نسیان» اثر محمد سهرابی(متخلص به معنی) باحضور مرتضی امیری اسفندقه و جواد حیدری برگزار می‌شود. همچنین قرار است در این برنامه هادی جانفدا، احمد بابایی، علی عباسی، مجید لشکری و امیر مرزبان نیز به شعرخوانی بپردازند. اجرای این مراسم نیز برعهده سیدحسین متولیان است.

سهرابی پیش‌تر درباره این کتابش گفت: این اثر شامل 40 غزل اجتماعی و حکمی و عاشقانه است که در طرز تازه (سبک هندی) سروده شده است.این مجموعه شعر برای نخستین‌بار در سال 91 منتشر شد و اکنون برای دومین‌بار توسط انتشارات آرام دل روانه بازار کتاب می‌شود.

وی ادامه داد: «نسخه نسیان» شامل 40 غزل با موضوعات اجتماعی و پند و اندرز و عاشقانه است که در سبک هندی یا همان «طرز تازه» سروده شده است. منظور از «طرز تازه» این است که در شعر سخن‌های تازه گفته می‌شود؛ یعنی شاعر عناصر پیرامونی و فیزیکی خود را در شعر استخدام می‌کند. در گذشته این عناصر برای شاعر «شمع» و «گل» و «پروانه» بود، اما امروز این عناصر حتی می‌تواند شامل «خود‌پرداز» یا «برج میلاد» یا «سیمان» و یا هر واژه دیگری باشد.

وی با بیان اینکه شعرهای منتشر شده از وی بیشتر شامل اشعار مذهبی است، گفت: در کنار سرایش اشعار مذهبی و معصوم، همواره به سرودن اشعار غیر مدح و مرثیه هم مشغول بوده‌ام و از این اشعار تاکنون تنها یک مجموعه منتشر کرده‌ام که همین «نسخه نسیان» است.

علاقه‌مندان برای شرکت در این مراسم می‌توانند روز پنجشنبه، 24 دی‌ماه، ساعت 14 به دبیرستان علامه حلی به نشانی خیابان کارگر جنوبی، چهارراه لشکر، خیابان کمالی، خیابان غفاری، دبیرستان علامه حلی تهران، سالن اجتماعات شهید بهشتی مراجعه کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *