نشریات نباید علت رد صلاحیت داوطلبان انتخابات را منتشر کنند/اصحاب رسانه از بداخلاقی‌های انتخاباتی پرهیز کنند

10:40 - 22 دی 1394
کد خبر: ۱۲۰۶۹۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
موحد با بیان اینکه انتشار اسناد محرمانه و مطالب واهی و بی اساس، جرم است، گفت: نشریات نباید علت رد صلاحیت داوطلبان را منتشر کنند.
به گزارش به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان،  یدا... موحد در جمع اصحاب رسانه سیرجان گفت: باور همگانی در دنیای امروز این است که توسعه و تعالی فرهنگ عمومی محصول تلاش و همت اصحاب رسانه است .

رئیس کل دادگستری استان کرمان در ادامه افزود: کارکرد رسانه در جامعه اسلامی  برجسته تر و نمایان تر گردیده است.

وی انتخابات پیش رو را مهم قلمداد کرد  و گفت: انتخابات عامل تضمین اقتدار و عظمت ایران در میان ملل دنیا است که موجب تثبیت ایران نزد افکار عمومی دنیا خصوصا مسلمانان خواهد شد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان افزود: رسانه ها  در این برهه حساس و حیاتی به رسالت سنگین و مهم خود عمل کنند و موجبات شور و شعف انتخاباتی و مشارکت آحاد مردم را فراهم سازند.

موحد بیان کرد: رسانه ها منویات و رهنمودهای رهبری را نصب العین برای تبلیغات انتخاباتی قرار داده و حول محور فرمایشات ایشان قلم بزنند.

وی تصریح کرد: اصحاب رسانه به دسیسه های بیگانگان و معاندان نظام اعتماد نکنند و بر نقاط قوت کشور و بیان آن ها تاکید کنند.

وی با اشاره به این مهم که بد اخلاقی های انتخاباتی کام مردم را تلخ می‌کند،خاطر نشان کرد: اصحاب رسانه باید از بد اخلاقی های انتخاباتی پرهیز کنند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان گفت: فرصت انتخابات یک فرصت ملی، وظیفه دینی و یک مسئولیت جمعی است که بر عهده همگی گذاشته شده است.

وی افزود: از این رو نگاه اقتصادی، تجاری و کاسب کارانه رسانه ها به انتخابات می تواند عامل زیان بار و غیر اخلاقی و به دور از شان باشد.

وی همچنین برخی از جرائم انتخاباتی که ممکن است توسط رسانه ها انجام شود را تشریح کرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: مطبوعات و نشریات حق ندارند آگهی یا مطلبی علیه نامزدهای انتخاباتی درج کنند و تشویش اذهان عمومی، نشر هرگونه مطلبی که موجب اخلال در روند انتخابات شود جرم است.

موحد تاکید کرد: استفاده از امکانات دولتی و عمومی به نفع یا ضرر کاندیداها، خرید و فروش رای ، جعل اوراق، رای دادن با شناسنامه دیگری و ... و ترقیب مردم توسط رسانه ها مشمول پیگرد قانونی است.

وی با بیان اینکه انتشار اسناد محرمانه و مطالب واهی و بی اساس،جرم می باشد گفت: نشریات نباید علت رد صلاحیت داوطلبین را منتشر کنند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *