کمپین رسانه ای خاندان مشهور برای تکذیب یک خبر/ منظور از سوابق ناامیدکننده برخی داوطلبان همان قماربازی و شرابخواری است؟!

9:49 - 20 دی 1394
کد خبر: ۱۱۹۶۱۵
پس از مطلب دیروز یکی از روزنامه ها مبنی بر تماس یکی از اعضای هیئت رئیسه خبرگان با سید حسن خمینی و انجام دعوت فرا رسمی از وی جهت شرکت در آزمون اجتهاد،یکی از سایت های نزدیک به خاندان مشهور تمام تکاپو خود را صرف تکذیب این مطلب کرد؛ سایت مزبور به سراغ تک تک اعضای هیئت رئیسه خبرگان و همچنین برخی اعضای ارشد این مجلس رفت...
////////////////////////////////-گروه سیاسی:47روز به برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری زمان باقی مانده و اقدامات مقدماتی برای تعیین کاندیداهای نهایی این انتخابات و احراز صلاحیت‌ آن‌ها در جریان است.

خوانندگان محترم هر روزه می‌توانند با خواندن بسته انتخاباتی میزان از حواشی انتخابات پیش رو مطلع شوند.

خبر شریعتمداری از بیت نوه امام(ره)

شریعتمداری در یادداشتی در شماره دیروز روزنامه کیهان نوشت: برخلاف آنچه که این روزها با تیترهای درشت در روزنامه‌ها و سایت‌های زنجیره‌ای مطرح می‌شود و خودداری فرزند یادگار امام از حضور در آزمون خبرگان را به عدم دعوت رسمی از ایشان نسبت می‌دهند، اخبار دقیقی در دست است که نشان می‌دهد نه فقط از آقای سید حسن خمینی نیز مانند سایر نامزدها برای شرکت در آزمون مجلس خبرگان دعوت شده است، بلکه، دعوت اختصاصی از ایشان هم صورت گرفته است، از جمله این که؛ یکی از اعضای برجسته هیئت رئیسه مجلس خبرگان در تماس با فرزند محترم یادگار امام(ره) از وی برای حضور در آزمون دعوت کرده است و حال آن که این تماس برای سایر نامزدهای خبرگان وجود نداشته است. تاریخ و محل انجام آزمون نیز از طریق پیامک به شماره تلفن همراهی که ایشان اعلام کرده بود ارسال شده است. زمان و مکان آزمون هم در تماس تلفنی با دفتر آقای سید حسن خمینی به اطلاع ایشان رسیده است، ضمن آن که مجلس خبرگان به روال جاری و قانونی خود، بارها از طریق رسانه های عمومی و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، زمان و مکان آزمون را به اطلاع همه نامزدها رسانده بود بنابراین عدم دعوت از آقای سید حسن خمینی نمی‌تواند توضیح قابل قبولی برای خودداری ایشان از حضور در آزمون باشد.

هیچکدام از اعضای هئیت رئیسه خبرگان با حسن خمینی تماس نگرفته‌اند


پس از مطلب دیروز روزنامه کیهان مبنی بر تماس یکی از اعضای هیئت رئیسه خبرگان با سید حسن خمینی و انجام دعوت فرا رسمی از وی جهت شرکت در آزمون اجتهاد،یکی از سایت های نزدیک به خاندان مشهور تمام تکاپو خود را صرف تکذیب این مطلب کرد؛ سایت مزبور به سراغ تک تک اعضای هیئت رئیسه خبرگان و همچنین برخی اعضای ارشد این مجلس رفت و با برقرای تماس با این بزرگان و یا یا نزدیکان آن‌ها، چنین نتیجه گرفت که روزنامه کیهان در این زمینه دروغ می‌گوید. 

کیهان:خبر ما موثق است؛ باور ندارید از سید حسن بپرسید

پس از انتشار تکذبیه سایت نزدیک به خاندان مشهور در مورد خبر کیهان،این روزنامه در شماره امروز(یکشنبه) خود در قسمت خبرهای ویژه اش، به جهد شبکه رسانه ای جریان فتنه اشاره کرده و با اجاره‌ای خواندن سایتی که تکذبیه را منتشر کرده بود، خطاب به گردانندگان آن گفته، اگر باور ندارید از سید حسن خمینی سوال کنید؛ کیهان همچنین بار دیگر تصریح کرده که سید حسن خمینی از ضرورت حضور در آزمون برای احراز شرط علمی و فقهی نامزدی خبر داشته اما احتمالاً با مصلحت‌سنجی و پرهیز از بازی در زمین فتنه‌گران ضد خط امام(ره)، در آزمون شرکت نکرده است.

ابراهیمیان: شرکت نکردن نامزدهای خبرگان در آزمون علمی به معنای انصراف نیست

نجات‌الله ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری دیروز خود با بیان اینکه شرکت نکردن نامزدهای خبرگان در آزمون علمی به معنای انصراف نیست، اظهار کرد: افرادی که در آزمون خبرگان شرکت نکرده‌اند بویژه آن‌هایی که از اقتدار علمی چندانی برخوردار نیستند، ابزار احراز صلاحیت را از فقهای شورای نگهبان سلب کرده‌اند. ابراهیمیان همچنین این را هم متذکر شد که تمام اختیارات قانونی جهت احراز صلاحیت علمی داوطلبان برای هیئت 6 نفره فقهای شورای نگهبان وجود دارد.

سوابق ناامیدکننده برخی داوطلبان

اما یکی از نکات مهمی که سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری دیروز خود مطرح کرد این بود که برخی ثبت نام کنندگان انتخابات پیش‌رو دارای سوابق ناامیدکننده ای هستند. پیش تر نیز آیت الله جنتی از ارتکاب اعمال قبیح و مستنکری نظیر قماربازی و شراب خواری توسط برخی داوطلبان انتخابات پیش رو سخن گفته بود.

جلالی: من نماینده آقای لاریجانی در ائتلاف اصولگرایان نیستم

کاظم جلالی رئیس فراکسیون رهروان ولایت مجلس دیروز در حاشیه مراسم ترحیم اخوی سرلشکر صفوی با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه من نماینده آقای لاریجانی در ائتلاف اصولگرایان نیستم، گفت: اصلا آقای لاریجانی نماینده‌ای در ائتلاف اصولگرایان ندارد. جلالی همچنین بیان داشت: از فراکسیون رهروان ولایت برای پیوستن به ائتلاف دعوتی به عمل نیامده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *