جشنواره تجلیل از تلاشگران کیفیت کشور برگزار شد

14:39 - 17 دی 1394
کد خبر: ۱۱۸۷۸۶
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
پنجمین دوره جشنواره ملی تجلیل از تلاشگران کیفیت کشور با همراهی انجمن ها، تشکل ها و سازمان های دولتی و غیردولتی فعال در حوزه کیفیت با هدف معرفی خدمتگزاران حوزه تولید و خدمات کشور در دی ماه امسال برگزار شد ودر آن شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران لوح سپاس دریافت کرد.
جشنواره تجلیل از تلاشگران کیفیت کشور برگزار شد

 به گزارش خبرنگار ، پنجمین دوره جشنواره ملی تجلیل از تلاشگران کیفیت کشور با همراهی انجمن ها، تشکل ها و سازمان های دولتی و غیردولتی فعال در حوزه کیفیت با هدف معرفی خدمتگزاران حوزه تولید و خدمات کشور در دی ماه امسال برگزار و با استقبال 1700 نفری از مقامات کشور،مدیران و کارشناسان ارشد سازمان های دولتی و غیردولتی رو به رو و در نهایت با تجلیل از 35 تلاشگر نمونه به پایان رسید.


این جشنواره که در دی ماه هر سال برگزار می شود به دنبال اجرایی کردن اهدافی همانند شناسائي، معرفي و ارج نهادن به مقام والاي تلاشگران، مدرسان، انديشمندان و مديران ارشد فعال در عرصه کيفيت کشور، حمايت هاي مادي و معنوي از افراد خلاق و کارآفرين در عرصه کيفيت و گسترش دانش و فرهنگ کيفيت در کشور، فراهم آوردن بستري مناسب براي الگوبرداری نسل جوان از خادمان کيفيت داخل کشور، کمک به جذب و استفاده خدمات تلاشگران، دانشمندان، پژوهشگران ايراني فعال در زمينه کيفيت، بستر ساز مسير تجاري سازي و کاربردي نمودن نتايج حاصل از تلاش خادمان کيفيت ، فراهم نمودن زمينه و امکان مشارکت تمام دست اندرکاران امر بهبود کيفيت ، تعيين معيارهاي کاربردي مبتني بر تلفيق دستاوردهاي علمي و تجربي داوطلبان و برقراري روش ها و مکانيزم هاي ارزيابي 360 درجه در سطوح و مراحل چندگانه است.


همچنین برگزاری این جشنواره فرصتی را فراهم می آورد که کارشناسان و فارغ التحصیلان جوان کشور امکان الگوبرداری از این برگزیدگان را داشته باشند و همین امر زمینه ساز شرایطی مناسب جهت الگوبرداری جوانان ایران از تلاشگران خدمت‌گزار خواهد شد.

در پنجمین دوره جشنواره ملی تجلیل از تلاشگران کیفیت کشور اشکانگلپایگانی مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به عنوان تلاشگر نمونه انتخاب و مفتخر به دریافت نشان کیفیت و لوح سپاس گردید و از تلاش و مساعی ایشان در ارتقا بهبود کیفیت وسرآمدی میهن اسلامی تشکر و قدردانی به عمل آمد.


همچنین این دوره از جشنواره، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه به عنوان چهره ماندگار کیفیت سال 1394 انتخاب و تندیس کیفیت و لوح سپاس به ایشان تقدیم گردید.

 در این مراسم محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت ، با اشاره به اينکه کيفيت يک امر نسبي است و منظور از آن حرکت به سمت تعالي است ،بیان داشت: اگر بخواهيم در مسائل اجتماعي، سياسي ، اقتصادي و اخلاق به درجه کيفيت برسيم، بايد از تمام ظرفيت هاي خودمان استفاده کنيم.

 

وي گفت : در زمينه هاي مختلف قابليت و توانمندي هاي لازم را براي حرکت به سمت کيفيت داريم و بايد براي تحقق اين امر سرعت خود را افزايش دهيم.

نعمت زاده اظهار داشت : در سال هاي نخست پيروزي شکوهمند اسلاميدر بخش علم نانو در جهان مقام  پنجاهم را داشتيم و امروز با تلاش متخصصان ودانشمندان کشور در جايگاه هفتم جهان قرار داريم.بنابراين ما مي توانيم از ظرفيت ها و توانمندي هاي لازم براي ارتقاء سطح کيفيدر تمام بخش ها برخوردار شویم.

 

وزير صنعت ، معدن و تجارت تصریح کرد : چرا به خودمان فکر نمي کنيم ؟ که چه عواملي سبب شده است در بخش برترين هاي کيفيت عقب ماندگيهايي داشته باشيم و امروز از روند پيشرفت و دستيابي به کيفيت در جهان عقب مانده باشيم ، دنيا در حال پيشرفت و حرکت است و ما نيز در زمينه هاي مختلف قابليت هاي لازم را داريم.

 

نعمت زاده گفت : گرچه از 5 سال گذشته تقدير از بانيان کيفيت آغاز شده است، اما بايد تلاش کنيم در تمام زمينه هاي زندگي  کيفيت را لحاظ کنيم.

 

وي تاکيد کرد  : کيفيت بر خلاف استاندارد که حداقلي از مطلوبيت کالا را در نظر دارد ،  به طور مستمر به سمت تعالي و بهتر شدن در حرکت است.

 

نعمت زاده تاکيد کرد : امروزه کيفيت در جامعه جهاني جايگاه ويژه اي دارد و ما شاهديم که در نيم قرن گذشته پيشرفت هاي قابل توجهي در اين زمينه حاصل شده است.

 

همچنین در این مراسم سید محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ایران هدف انبیا در مدرسه الهی،پرورش انسان های کیفی دانست و اظهار کرد:مهمترین هدف در این عالم تربیت انسان در کمال علم گسترش قسم و عدالت در کره خاکی است و این هدف انبیا الهی است و ما باید با این شاخص خود را ارزیابی کنیم.


گفتنی است مراسم پایانی پنجمین دوره از جشنواره ملی تجلیل از تلاشگران کیفیت کشور روز پنجشنبه17 دی ماه در محل سالن همایش های برج میلاد با حضور 1700 نفر از مدیران، صاحبنظران و کارشناسان کیفیت و با حضور مقامات کشوری برگزار و در نهایت به تجلیل 35 تلاشگر این عرصه منجر شد.

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *