رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

برنامه محوری، اساس اقدامات دستگاه قضایی است/ ایجاد انسجام هر چه بیشتر سازمان های تابعه قوه قضائیه با محوریت دادگستری ها

12:45 - 16 دی 1394
کد خبر: ۱۱۸۳۹۵
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
معاون راهبردی قوه قضائیه در نشست معاونین برنامه ریزی دادگستریهای سراسر کشور در مشهد بر حرکت قوه قضائیه براساس برنامه ریزی تأکید کرد.
به گزارش ، ذوالقدر که در نشست مشترک معاونت راهبردی قوه قضائیه و معاونین برنامه ریزی دادگستریهای سراسر کشور در مجتمع میلاد مشهد سخن می گفت با اشاره به اقدامات معاونت راهبردی قوه قضائیه در مدت اخیر افزود: اساس کار در دستگاه قضایی برنامه ریزی و برنامه محوری است.

وی با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه کشور گفت: بخشی از این برنامه به اقدامات دستگاه قضایی مربوط می شود و قوه قضائیه همچون گذشته انشاء الله با قوت و قدرت وظایف محوله را به انجام خواهد رساند.

 ذوالقدر ارتقاء بهره وری را یکی از مهمترین ارکان برنامه های قوه قضائیه برشمرد و افزود: امروز می توانیم ادعا کنیم که قوه قضائیه با هدایت ریاست محترم قوه قضائیه در بهره وری در کشور پیشتاز است و این جای شکر و تلاش مضاعف در آینده دارد.

 وی کمیت و کیفیت کار قضات و کارکنان را از جمله نکاتی دانست که در ارزشیابی عملکرد ها مورد توجه قرار گرفته است و افزود: در بخشی از حوزه ها عملکرد ها براساس ارزیابی ها بالاتر از حد انتظار است و بخش های دیگری نیز که عملکرد شان در حد انتظار نیست باید تلاش بیشتری به خرج دهند.
 ذوالقدر با اشاره به شرح وظایف معاونت های برنامه ریزی گفت: معاونین برنامه ریزی در دادگستری استانها متناظر معاونت راهبردی قوه قضائیه در هر استان است بنابراین تمامی وظایفی که معاونت راهبردی قوه قضائیه نسبت به سراسر کشور برعهده دارد، معاونت برنامه ریزی همان وظایف را در سطح حوزه قضایی استان برعهده دارند.

وی استقلال قوه قضائیه را یکی از مهمترین ارکان دستگاه قضایی دانست و خاطر نشان کرد: از جمله نمادهای استقلال قوه قضائیه استقلال مالی است و در این زمینه پیشنهادات خوبی ارائه شده و امیدواریم که دولت نیز همراهی کند. 

معاون راهبردی قوه قضائیه با اشاره به شأن و جایگاه شوراهای قضایی استانها خاطر نشان کرد: براساس آئین نامه جدید به دنبال ایجاد انسجام هرچه بیشتر اقدامات سازمانهای تابعه قوه قضائیه با محوریت دادگستریهای سراسر کشور در استانها هستیم. 




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *