من آدم پر رویی هستم/بالاخره یک روز سیمرغ جشنواره را شکار می‌کنم

7:59 - 13 دی 1394
کد خبر: ۱۱۶۶۷۸
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
داریوش غذبانی گفت: به واقع کسب جایزه برای من مهم نیست، من آدم پررویی هستم حالا حالاها می ایستم، حالا اگر با خماری هم نشدم بالاخره با یک فیلم دیگر در جشنواره فیلم فجر سیمرغ را شکار می کنم، به این موضوع اعتقاد دارم.
من آدم پر رویی هستم/بالاخره یک روز سیمرغ جشنواره را شکار می‌کنمداریوش غذبانی کارگردان سینما و فیلم سینمایی خماری که به تازگی به بخش نگاه نو سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر راه یافته در گفت و گو با درباره این فیلم گفت: این فیلم در رابطه با جوانی است که قرار است آزمونی بدهد ولی برادرش به دلیل مشکل اعتیاد مسائلی را پیش می آورد که با توجه به اینکه این فرد به لحاظ بدنی و فیزیکی شرایط مناسبی ندارد مشکلاتی را برای اعضای خانواده ایجاد می کند بنابراین برادر جوانترش که مشکلی ندارد بین دوراهی قرار می گیرد که این فرد معتاد را کمک کند یا به کار خودش برسد.

وی افزود: بخش عظیمی از این فیلم در رابطه با اعتیاد است و این اعتیاد باعث کشمکش و ایجاد مشکلاتی در خانواده می شود.

غذبانی عنوان کرد: زمانی که با تهیه کننده فیلم در رابطه با محتوای آن صحبت می کردیم به این نتیجه رسیدیم با توجه به اینکه خماری یک معضل اجتماعی را به تصویر می کشد این موضوع تلخ را با یک بیانی شیرین روایت کنیم یعنی یک فضای شوخ و بامزه ای در فیلم دیده شود.

این کارگردان جوان ادامه داد: این فیلم تم طنز ندارد، یک اثر کاملا جدی است اما موقعیت و فضاهای شیرینی دارد که باعث می شود تماشاگر یک مقدار از آن فضا خارج شود اما در نهایت آن فضای تلخ و اعتیاد وجود دارد و در واقع حال و هوای گرفته دارد.

غذبانی عنوان کرد: نمیدانم این فیلم چقدر در جشنواره فیلم فجر موفق باشد زیرا همیشه یک سری اتفاقات عجیب و غریب می افتد که قابل پیش بینی نیست، نمیتوانیم آنها را کنترل کنیم تنها چیزی که قادر به کنترل آن هستیم این است که استانداردهای فیلم را رعایت کنیم و باید تمام تمرکزمان بر این موضوع باشد که یک فیلم درست، استاندارد و مخاطب پسند بسازیم.

کارگردان خماری تصریح کرد: من تا کنون صادقانه فیلم ساخته ام و همان اندازه ای که فیلم های کوتاهم در جشنواره های مختلف پذیرفته شده و موفق به دریافت جوایزی شده اند به همان اندازه هم فیلم هایم رد شده اند، یکسری از فیلم ها از فستیوال فجر کنار گذاشته شده اند، خیلی از کارگردان های این آثار دوستان من بودند من با آنها صحبت می کردم و می دانستم مشکل آنها چیست در حال حاضر قرعه به من افتاده که خماری در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد امیدوارم مردم بپسندند و از تماشای آن لذت ببرند.

این کارگردان ادامه داد: کسب جایزه برایم مهم نیست، مهم این است که بتوانیم با مخاطب حرف بزنیم، پیاممان را برسانیم و در عین حال آنها را سرگرم کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *