توسعه زیرساخت‌های مرکز فرماندهی و کنترل یگان حفاظت سازمان زندان‌ها

21:30 - 12 دی 1394
کد خبر: ۱۱۶۶۴۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
ایزدخواه پیما توسعه امنیت پایدار در زندان ها با هدف ایجاد بستر مناسب برای اجرای کامل ماموریت های سازمان زندان ها را از مهمترین اهداف توسعه زیرساخت های مرکز فرماندهی و کنترل (مرفوک) دانست.
به گزارش به نقل از روابط عمومی سازمان زندان‌ها، در پی بازدید دکتر جهانگیر از مرکز فرماندهی و کنترل یگان حفاظت سازمان زندان ها(مرفوک) و تاکید ایشان برای توسعه ساختار و ارتقاء بهره وری سیستم های مانیتورینگ، مدیران کل بازرسی و حفاظت و اطلاعات سازمان با حضور در این مرکز از فعالیت های سامانه نظارت تصویری زندان ها بازدید کردند.
 
در این بازدید که با حضور فرمانده یگان حفاظت سازمان زندان ها صورت گرفت، سرهنگ محسن ایزدخواه پیما با ارائه گزارشی از مرکز فرماندهی و کنترل (مرفوک) گفت : سیستم نظارت تصویری در زندان ها در سال ۸۶ در کلیه زندان های کشور راه اندازی گردید ولی به لحاظ محدود بودن زیرساخت ها و نبود تجربه کافی این سامانه دچار اشکالاتی بود.
 
وی با اشاره به اینکه توسعه امنیت پایدار و واقعی در زندان ها یکی از مهمترین تاکیدات ریاست محترم سازمان زندان ها است گفت: خوشبختانه با حمایت های دکتر جهانگیر، تغییرات گسترده ای در سیستم نظارت تصویری زندان ها آغاز شده و با توسعه مرکز فرماندهی و کنترل(مرفوک) این سامانه وارد مرحله جدیدی از فعالیت گردیده است.
 
سرهنگ ایزد خواه پیما در ادامه گفت : برنامه گسترده ای برای ارتقاء بهره وری دوربین های نظارت در زندان ها طراحی گردیده است که از آن جمله می توان به تبیین دستور العمل جانمایی دوربین ها، هوشمند سازی دوربین ها، تعیین سلسله مراتب نظارت و پاسخگویی اشاره نمود.
 
فرمانده یگان حفاظت سازمان زندان ها با اشاره به حضور مشاور رئیس سازمان و مدیرکل بازرسی و همچنین مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان گفت : طبق تاکید ریاست محترم سازمان مقرر گردیده است در تمامی استان ها ادارات حفاظت و بازرسی همکاری کامل را با واحد مرفوک بعمل آورند.
 
وی در پایان توسعه امنیت پایدار در زندان ها با هدف ایجاد بستر مناسب برای اجرای کامل ماموریت های سازمان زندان ها را از مهمترین اهداف توسعه زیرساخت های مرکز فرماندهی و کنترل (مرفوک) دانست.
 
شایان ذکر است در این بازدید مدیرکل زندان های استان البرز نیز حضور داشت.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *