حیدری: خط قرمز ها در تمام دنیا وجود دارد/ما باید به مقررات عمل کنیم/در بخش نگاه نو شاهد سه سیمرغ بلورین خواهیم بود

11:25 - 12 دی 1394
کد خبر: ۱۱۶۳۶۲
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
دبیر جشنواره فیلم فجر گفت: ماهم در چهارچوب نظامی هستیم که برای دیدن آثار و صدور پروانه نمایش است و ما تابع آن هستیم خط قرمز ها در همه جای دنیا وجود دارد ما باید در چهار چوب مقررات عمل کنیم.
جشنوارهبه ، حیدری در بخش پرسش و پاسخ ها در خصوص وضعیت صدا در برج میلاد گفت: توجه ویژه ای به صدای برج میلاد شده است.
 
وی درباره نگاه ممیزی در آثار گفت: ماهم در چهارچوب نظامی هستیم که برای دیدن آثار و صدور پروانه نمایش است و ما تابع آن هستیم خط قرمز ها در همه جای دنیا وجود دارد ما باید در چهار چوب مقررات عمل کنیم.
 
وی درباره مخفی ماندن اسامی هیات انتخاب گفت : قصد و غرض ما این نبود که اسامی آنها مخفی بماند زیرا در صورت اعلام اسامی آنها، این افراد دیگر نمیتوانستند درباره فیلم ها و جشنواره اظهار نظر کنند.
 
دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر درخصوص فیلم سینمایی آشغال های دوست داشتنی عنوان کرد: با توجه به آیین نامه جشنواره فیلم فجر این فیلم در دوره سی و دوم فیلم فجر فرم جشنواره را پر کرده بود به همین دلیل دیگر نمیتوانست در دوره بعدی حضور داشته باشد به همین دلیل ما اصلا این فیلم را به هیات انتخاب نشان ندادیم.
 
وی درباره تعداد سیمرغ ها گفت: تعداد سیمرغ ها را در فراخوان اعلام کردیم در بخش نگاه نو شاهد سه سیمرغ خواهیم بود.

وی در خصوص نقش انیمیشن در این جشنواره اظهار داشت: بخش انیمیشن طبق وعده حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی قرار است از حمایت ویژه ای برخوردار باشد بنابر این از جشنواره خواسته شده با نگاه مهربانی به این آثار نگاه کنند چرا که انیمیشن هنر نوپایی در سینمای ایران است و به طور قطع به حمایت ویژه ای نیاز دارد. هفت اثر انیمیشن به جشنواره سی و چهارم ارائه شده و با  جمع بندی های صورت گرفته شاید بتوانیم امسال بخش جداگانه ای برای این فیلم ها داشته باشیم که بعد از بررسی تا پایان هفته آینده این موضوع را اعلام خواهیم کرد.

وی در خصوص بودجه جشنواره امسال عنوان کرد: اصل ما بر این است که با صرفه جویی بسیار این جشنواره را برگزار کنیم ولی یادمان باشد جشنواره فیلم فجر جشنی است که باید در کیفیت و سطح ملی برگزار شود و شما هم از آن این انتظار را دارید بنابر این با حضور حامی جشنواره سعی داریم این جشن بزرگ به بهترین شکل برگزار شود.

وی ادامه داد: امسال به مانند دوره های قبل همان بودجه با کمی تغییر خواهد بود ولی حدود 80درصد بودجه از طریق بخش خصوصی تأمین می شود. افتخار ما این است که باری از دوش سینما برداریم و با حمایت بخش خصوصی جشنواره را به سمت تولیدات بیشتر سوق دهیم.
وی در خصوص حضور خیریه در این جشنواره بیان کرد: حضور گروه های مختلف مردمی در کنار این جشنواره یکی از دلایل حضور این خیریه است. کتایون ریاحی متولی این خیریه است و در بخش سینمای مردمی در کنار ما خواهند بود برای اینکه مردم خوبمان در کنار حضور در سینما با این خیریه و خیریه های دیگر آشنایی پیدا کنند تا حضور پرشورتری در امر خیر داشته باشند.

وی در ادامه عنوان کرد: تمام تلاش ما این است که از اخبار صیانت می کنیم ما امروز می خواستیم خبر فیلم های نگاه نو را اعلام کنیم اما اسامی این فیلم های توسط یکی از خبرگزاری ها لورفت درباره بقیه بخش ها رویکردمان تغییر می کند.
 
وی در خصوص بازبینی فیلم ها گفت: همه فیلم های بخش مستند روز سه شنبه اعلام می شود فیلم های بخش سودای سیمرغ مورد بازبینی قرار گرفتند و به زودی اعلام می شوند.

وی ادامه داد: نشست خبری فیلم ها امسال بر خلاف سال های گذشته برای نظم بیشتر صبح اجرا میشود  و نمایش فیلم ها بعد از ظهر است  وی درباره بخش هنر و تجربه گفت: با توجه به حضور ارزشمند جوانان در این بخش، هنر وتجربه مورد حمایت جشنواره است  حتی در این شرایط می توان یک جشنواره مجزا برای آن برگزار کرد .
 
حیدری افزود: سه جایزه ای که به برگزیدگان هنرو تجربه اهدا می شود از سوی خوده هنر و تجربه است و تندیس جشنواره را دریافت نمی کند  امسال بخش سیمرغ از نگاه مردم به صورت مکانیزه انجام می شود تا شاهد حاشیه نباشیم .
 
دبیر جشنواره فیلم فجر گفت: وظیغه ما صیانت از فیلم‌ها و رای هایی است که در جشنواره اعلام می‌شوند. 

بنا بر این گزارش محمد حیدری درباره تغییراتی در تعداد سیمرغ‌ها اعلام کرد: تعداد سیمرغهای جشنواره بر اساس چیزی است که در فرخوان به شکل مشخص آمده است.

دبیر جشنواره فیلم فجر با تاکید بر اینکه جشنواره فیلم فجر مهمترین رویداد سینمایی کشور است، اظهار کرد: فیلم‌ها برای حضور در این بخش تابع مقررات هستند و قطعا همه این اتفاق‌ها بر اساس انتخاب اعضای محترم هیئت انتخاب و داوری می‌افتد.

وی ادامه داد: چیزی که در این میان بسیار اهمیت دارد این است که ما تابع انتخاب‌های این اعضا هستیم و وظیفه ما این است که از فیلم‌ها و رای‌ها صیانت کنیم و مطمئنا دبیر جشنواره مسئول اتفاق‌هایی است که می‌افتد و باید پاسخگو باشد.

حیدری همچنین تاکید کرد: در جریان برگزاری جشنواره و حتی فشارهایی که ممکن است از برخش‌هایی وجود داشته باشد، شما اهالی رسانه از موضوعات با خبر خواهید شد. اما ازمان سینمایی و وزارت ارشاد وظیفه صیانت از آثار و رای‌ها را دارد.

دبیر جشنواره فیلم فجر در بخشی از صحبت‌هایش درباره حضور جشنواره در مراکز دیگر استان‌ها بیان کرد: از آن‌جایی که ما دستور داریم که باید جشنواره‌ای با کیفیت اما با هزینه‌های کم برگزار کنیم، از این جهت برای برگزاری جشنواره در مراکز استان‌ها باید هزینه‌های آن تامین شود که همه ما از شرایط مالی دولت باخبر هستیم. برنامه‌های جشنواره برای دیگر استان‌ها در نشست خبری بعدی مشخص می‌شود. اما جشنواره فیلم فجر بعد از مراسم اختتامیه یعنی ۲۵ یا ۲۶ بهمن در ۵ کشور که اسامی آن‌ها اعلام می‌شود، برگزار می‌شود.



 
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *