خودداری سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از واکنش به ماجرای جاسوسی علیه نتانیاهو

20:56 - 09 دی 1394
کد خبر: ۱۱۵۷۶۱
خبرگزاری میزان - سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن اشاره ضمنی به احتمال جاسوسی واشنگتن از مقام‌های ارشد بین‌المللی از پرداختن به مورد جاسوسی از نخست وزیر ژیم اسرائیل خودداری کرد.
به گزارش گروه بین الملل ، «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه) از بحث پیرامون گزارش روز گذشته درباره جاسوسی آمریکا از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل طفره رفت.

به نوشته وبگاه «واشنگتن اگزمینر» کربی هنگامی که با سئوال خبرنگار شبکه «ام اس ان بی سی» در زمینه این‌که که آیا افشای عملیات جاسوسی علیه نتانیاهو روابط «جان کری» وزیر خارجه آمریکا را با سران اسرائیل تیره می‌کند، روبرو شد، از اظهار نظر خودداری کرد.

جان کربی در این باره گفت: «خب، بدون وارد شدن به امور اطلاعاتی، به شما یادآوری ‌کنم همانطور که رییس جمهور آشکارا گفته بود ما قصد نداریم از سران کشورها اطلاعات جمع آوری کنیم جز مواردی که الزام قوی در زمینه امور امنیت ملی باشد. بنابر این نمی‌خواهم درباره این گزارش حرفی بزنم.»

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در سال 2014 از احتمال عملیات جاسوسی از دوستان و متحدان نزدیک هنگامی که الزام امنیتی وجود دارد، خبر داده بود.

روزنامه آمریکایی «وال استریت‌ ژورنال» روز سه‌شنبه فاش کرد، آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) از مکالمات تلفنی مقامات صهیونیستی و آمریکایی جاسوسی می‌کرده تا به چگونگی مهار هجمه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل علیه توافق هسته‌ای ایران و گروه «1+5 » پی ببرد.

این روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات کنونی و سابق اطلاعاتی آمریکا گزارش کرد که آژانس امنیت ملی آمریکا مکالمات نتانیاهو و مشاورانش و مقام‌های آمریکایی و صهیونیستی و همچنین گروه‌های یهودی آمریکایی را استراق سمع می‌کرد.

طبق این گزارش، یکی از ابزاری که این نهاد امنیتی آمریکا در این عملیات از آن استفاده کرده است، «کاشت سایبری در شبکه‌های اسرائیلی» است که این نهاد امنیتی آمریکا را قادر به دسترسی به ارتباطات درون دفتر نتانیاهو کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *