ساماندهی دست‌فروشان مترو توسط شرکت ساماندهی مشاغل شهرداری تهران/ زنان سرپرست خانوار تحت پوشش مراکز کوثر

10:48 - 11 دی 1394
کد خبر: ۱۱۵۴۷۸
معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه دست فروشان مترو توسط شرکت ساماندهی مشاغل شهرداری تهران ساماندهی می‌شوند، گفت: پرداخت مالیات به مکان‌هایی که شهرداری برای دستفروشان در نظر گرفته حداقل مالیات است.
پرداخت حداقل مالیات برای دستفروشان در مکان‌های شهرداری/ زنان سرپرست خانوار تحت پوشش مراکز کوثر

حجت الاسلام امرودی در رابطه با برخورد با دست فروشان در مترو اظهار کرد: در جامعه ما دست فروشان به رسمیت شناخته نشده‌اند بلکه تامین زندگی این افراد از امکان موجود شهرداری است.

وی با تاکید بر اینکه کابین مترو جایی برای دست فروشی نیست، ادامه داد: شهرداری برای این افراد روز بازارهایی از قبیل منطقه 12 باب همایون، 17 شهریور، در نظر گرفته است.

معاونت فرهنگی اجتماعی شهردار تهران مطرح کرد: دست فروشان مترو توسط شرکت ساماندهی مشاغل شهرداری تهران ساماندهی می‌شوند.

حجت الاسلام امرودی با بیان اینکه اطلاع رسانی ما بین دست فروشان بسیار قوی است و می‌توانند این امکانات شهرداری را به یکدیگر منتقل کنند اذعان کرد: امکاناتی که شهرداری برای دست فروشان در نظر گرفته توسط رسانه‌های مختلف اعلام گردیده است.

وی عنوان کرد: دست فروشان توسط شورای مترو، ساماندهی مشاغل، سازمان رفاه و پلیس شناسایی و راهنمایی می‌شوند.

معاونت فرهنگی واجتماعی شهردار تهران درباره پرداخت مالیات به مکان هایی که شهرداری برای دستفروشان در نظر گرفته شده در شهرداری گفت: این افراد حداقل مالیات را به شهرداری پرداخت می کنند، زنان سرپرست خانوار که دست فروشی می‌کنند، می‌توانند به شهرداری مناطق خود مراجعه و با پیگیری شهرداری منطقه به این افراد امکاناتی داده می‌شود که تعدادی از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش ستاد توانمند سازی زنان سرپرست خانوار در مراکز کوثر  هستند.

وی با اشاره به اینکه برخی از زنان سرپرست خانوار راننده تاکسی شهرداری هستند و شهرداری سعی در ساماندهی این افراد دارد، تصریح کرد: افرادی که نمی خواهند تحت حمایت کمیته امداد یا زیر نظر ستاد توانمند سازی زنان سرپرست خانوار باشند می توانند در مجموعه هایی که شهرداری به عنوان روز بازار در نظر گرفته است مشغول به کار شوند.

حجت الاسلام امرودی در رابطه با تبلیغات در نظر گرفته شده برای عدم خرید از دست فروشان مترو، گفت: در مترو پوسترهای تبلیغاتی مبنی بر خرید نکردن از دست فروشان وجود دارد که در واقع خرید نکردن نوعی کمک به این افراد است که دست فروشان را برای تهیه امرار معاش به مکانهای در نظر گرفته شده در شهرداری راهنمایی می‌کند.

معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در رابطه با نحوه برخورد ماموران مترو با دست فروشان خاطر نشان کرد: در حال حاضر ماموران مترو در درب ورودی  مترو مانع از تردد این افراد به داخل مترو می‌شوند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *