رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

امام خمینی(ره) سنگ بنای وحدت بین مسلمانان جهان را نهاد

16:40 - 07 دی 1394
کد خبر: ۱۱۴۹۸۸
رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: امام خمینی(ره) یکی از رهبران اصلی بودند که در ایجاد وحدت بین مسلمانان جهان نقش آفرینی کردند. با اینکه رهبران دینی قبل از امام خمینی(ره) نیز مسلمانان را دعوت به وحدت می کردند اما تنها شخصیتی که توانست در این زمینه موفق عمل کند ایشان بودند.
به گزارش به نقل از شبکه مجازی آستان، آیت الله محسن اراکی در جمع علمای اهل تسنن در حرم مطهر امام خمینی(ره) افزود: امام راحل علاوه بر دعوت به وحدت راهکارهایی را نشان می دادند که به طور عملی و جدی وحدت را میان مسلمانان هان محقق می ساخت.

امام خمینی(ره) سنگ بنای وحدت بین مسلمانان جهان را نهاد

وی با اشاره به اینکه وحدت مسلمانان در داخل کشور به بهترین شکل تحقق یافته است ادامه داد: امروز جامعه اسلامی شاهد آن است که جامعه اهل سنت در کنار شیعیان یک دل و یکرنگ عمل می کنند. از این رو الفت و دوستی ای که بین شان شکل گرفته است همان سنگ بنایی است که امام راحل نهادند.

رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب تصریح کرد: علاوه بر این در خارج از ایران نیز این وحدت در بسیاری از نقاط جامعه جهان اسلام قابل مشاهده و اثر پذیر بوده است و مسلمانان همچنان فعالیت های مذهبی داشته و از رهنمودهای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بهره مند می شوند.

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *