معاون وزیر کشور بر قابلیت مدیران اجرایی در برگزاری انتخاباتی قانونمند تاکید کرد

18:57 - 06 دی 1394
کد خبر: ۱۱۴۵۲۸
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان - مقیمی با تأکید بر اطمینان از میزان قابلیت مدیران اجرایی در برگزاری انتخاباتی قانونمند و بی طرفانه گفت: در تعیین و انتخاب مدیران، همواره سعی و تلاش ما بر این است که بتوان با تعامل مثبت و سازنده و بهره مندی از نظرات افراد محلی، از مدیران پیشرو سیاست های دولت تدبیر و امید استفاده شود.
به گزارش گروه سیاسی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمد حسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور در گردهمایی مدیران کل سیاسی استانداری های سراسر کشور ، با گرامیداشت هفته وحدت به نقش مهم و تعیین کننده ادارات کل سیاسی استان ها در انتخابات و انتخاب مدیران محلی و قضاوت بر عملکرد آنان در مباحث انتخابات و تقسیمات کشوری تأکید کرد و گفت : اقدامات صورت گرفته در مدیریت شهرستان ها به منظور اعمال سیاست های دولت و وزارت کشور ، عمل به قول و وعده های ریاست محترم جمهوری در انتخابات است و امیدواریم که بتوانیم پاسخگوی مردم باشیم.

محمد حسین مقیمی با تأکید بر اطمینان از میزان قابلیت مدیران اجرائی برای برگزاری انتخاباتی قانونمند و بی طرفانه گفت : در تعیین و انتخاب مدیران ، همواره سعی و تلاش ما بر این است که بتوانیم با تعامل مثبت و سازنده و بهره مندی از نظرات افراد محلی از مدیرانی بهره ببریم که پیشرو سیاست های دولت تدبیر و امید در کشور باشند .

رییس ستاد انتخابات کشور افزود : مدیران کل سیاسی استان ها می بایست با تجزیه و تحلیل عملکرد فرمانداران و بخشداران ، از رعایت قانون و توجه به اصل بی طرفی و اینکه آیا توانسته اند به موضوع انتخابات به عنوان یک وظیفه قانونی و شرعی پرداخته و رأی مردم را برای خود حق الناس بدانند ، اطمینان حاصل کنند،  چرا که این اقدام کار بسیار حساس و مهمی است .

معاون سیاسی وزیر کشور گفت : تعامل و ارتباط مداوم با فرمانداران ، دریافت اطلاعات به روز از مناطق ، انجام توصیه های لازم ، نظارت بر عملکرد آنان برای کسب اطمینان از میزان قابلیت و توانمندی در مدیریت اجرایی انتخابات، برگزاری انتخاباتی قانون مند و بی طرفانه ضروری است و در این خصوص باید برنامه ریزی های لازم اندیشیده شود .

در ادامه این نشست ، علی پور علی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور ، حضور همه جناح های سیاسی در عرصه انتخابات را از افتخارات دولت یازدهم عنوان کرد و گفت : امروز این اطمینان در جامعه بدست آمده است که  رفتار صادقانه ، رعایت و دقت نسبت به حقوق قانونی مردم موجبات حضور پرشورهمه آحاد جامعه  و جناح های سیاسی را درصحنه انتخابات بدنبال خواهد داشت .

دبیر ستاد انتخابات کشور با اشاره به افزایش شمار داوطلبین مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در کشور گفت : روند مثبت انتخابات ، موجبات اعتماد متقابل بین مردم و دولت را فراهم ساخته و این حضور بیانگر وجود نشاط سیاسی خوب و مطلوب در کشور است .

مطلق، با اشاره به همکاری مطلوب واحدهای صف و ستاد در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت : میثاق ما از ابتدا ، استفاده حداکثری از همه ظرفیت ها برای انتخابات بوده و هست .

همچنین رضا زاده مدیر کل سیاسی وزارت کشور نیز در این نشست گفت : از محاسن و علامات مثبتی که نشان دهنده عدالت ، امید و نشاط در دولت می باشد اینست که مردم احساس کنند حقوق همه کاندیداها رعایت و مورد توجه قرار گرفته است .

وی افزایش حضور در مرحله ثبت نام را علامتی برای مشارکت بالای مردم در روز رأی گیری عنوان کرد و گفت : حضور افراد با گرایش های مختلف حزبی، جنسیت ، سن و همچنین حضور بانوان و جوانان در نقش آفرینی انتخابات و اینکه مردم بدانند که می توانند انتخاب بهتری را انجام دهند و رقابت وجود دارد ، از دیگر علل مشارکت حداکثری مردم در انتخابات خواهد بود .

در ادامه نشست مدیران کل سیاسی استانداریهای سراسرکشور ، زهرا احمدی پور مدیر کل دفتر تقسیمات کشوری ، انجام هرگونه تغییر و تحول در خطوط مرزی مناطق کشور را مانعی برای رسیدن به اهداف و افق بلند مدت در کشور دانست و گفت : ملاحظات ما این است که این مناطق در کنار هم می توانند محلی برای اجرای سیاست های دولت باشند و بخش اعظم عدم رشد متعادل بین شهر و روستاها ، نشان دهنده ناکارآمدی سیستم سکونتگاهی، بدون رعایت تعادل فضایی به نفع شهرها است که روستا ها را مورد هجوم خود قرار داده و چرخه تقسیمات کشوری را معیوب می سازد .
انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *