جریمه 8 میلیاردی برای قاچاقچیان کالا و ارز

18:00 - 06 دی 1394
کد خبر: ۱۱۴۳۹۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خبرگزاری میزان- مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان غربی ابعاد رسیدگی و صدور رای 17 پرونده قاچاق کالا و ارز، یک پرونده قاچاق سوخت و یک پرونده گرانفروشی در شعب استان را اعلام کرد.
به گزارش به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سازمان تعزیرات حکومتی، محمد اقوامی با اعلام اینکه قاچاقچیان کالا و ارز بیش از 8 میلیارد ریال جریمه شدند بیان کرد: این پرونده ها شامل هفت تن برنج ، 167دست کت و شلوار ، مقادیر قابل توجهی انواع پوشاک، 6500 شعله لامپ کم مصرف ، مقادیری لوازم جانبی گوشی تلفن همراه ، 164 دستگاه گوشی تلفن همراه ، مقادیری دارو ، 120طاقه پارچه خارجی ،240جفت کفش، مقادیری سیگار ، تعداد250 هزار نخ سیگار قاچاق خارجی و 12 هزار دلارآمریکایی و214 هزار لیره ترک است که به منظور رسیدگی به شعب ویژه قاچاق کالا و ارز استان ارجاع شدند.

وی افزود: پس از رسیدگی به پرونده ها، از آنجایی که متخلفان مجوز ورود این کالاها را ارائه ندادند، تخلف محرز و برابر قانون، عوامل تخلف علاوه بر ضبط کالاهای مکشوفه، به پرداخت جزای نقدی به مبلغ هشت میلیارد و 375 میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شدند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی با اشاره به رسیدگی به پرونده قاچاق 4200 لیتر نفت گاز در شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز استان گفت: پس از رسیدگی به پرونده و انجام مراحل دادرسی ، تخلف محرز تشخیص و برابر قانون، عامل تخلف به ضبط مواد سوختی مکشوفه و پرداخت جریمه نقدی به مبلغ بیش از 320 میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شد.

اقوامی همچنین در خصوص رسیدگی به پرونده یک واحد عرضه کننده ورقهای ام دی اف اظهار کرد: پس از رسیدگی به پرونده این واحد صنفی ، تخلف گرانفروشی محرز تشخیص داده شد و متصدی این واحد صنفی به پرداخت جزای نقدی به مبلغ بیش از 148 میلیون ریال در حق صندوق دولت شد.
انتهای پیام/




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *