رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تشکیل کمیته ویژه برای نظارت بر فضای مجازی و سایت‌ها

18:00 - 04 دی 1394
کد خبر: ۱۱۳۶۱۲
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان- حجت الاسلام اکبری گفت: کمیته ویژه ای به منظور نظارت بر فضای مجازی و سایت‌های دارای مجوز و فاقد مجوز فعال در استان هرمزگان تشکیل خواهد شد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان هرمزگان، حجت الاسلام صادق اکبری در سومین جلسه ستاد رسیدگی و پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان افزود: کمیته ویژه ای به منظور نظارت بر فضای مجازی و سایت‌های دارای مجوز و فاقد مجوز فعال در استان هرمزگان تشکیل خواهد شد تا با رصد و نظارت دقیق عملکرد این سایت ها از تخلفات و جرایم احتمالی پیشگیری کنیم.

رئیس کل دادگستری هرمزگان  با  اشاره به این که تمامی دستگاه‌های دخیل در امر انتخابات از چند روز گذشته و با آغاز نام نویسی از نامزدهای انتخاباتی، از مرحله پیش از انتخابات عبور نموده و وارد مرحله پس از ثبت نام تا برگزاری انتخابات شده اند  بر لزوم افزایش هماهنگی ها به منظور رصد دقیق تمامی فعالیت های انتخاباتی با هدف رسیدگی و پیشگیری از تخلفات احتمالی تأکید کرد.

 رئیس ستاد رسیدگی و پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان هرمزگان ، در ادامه بیان کرد: به منظور پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی و تأمین سلامت فضای انتخابات و به منظور مشارکت هر چه بیشتر مردم شعب ویژه رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی  به ریاست قضات مجرب و متخصص دستگاه قضایی در دادگستری های مرکز و سایر حوزه های قضایی تشکیل شده است.

حجت الاسلام اکبری همچنین گفت: کمیته ویژه ای به منظور نظارت بر فضای مجازی و سایت‌های دارای مجوز و فاقد مجوز فعال در استان هرمزگان تشکیل خواهد شد تا با رصد و نظارت دقیق عملکرد این سایت ها از تخلفات و جرایم احتمالی پیشگیری نموده و در صورت ارتکاب این دسته از جرایم انتخاباتی نسبت به رسیدگی به موقع اقدام نمایند.

 وی اضافه کرد: استفاده غیر قانونی برخی کاندیداها از فضای مجازی به منظور تبلیغات پیش از موعد سبب شده حقوق کاندیداهای اخلاق گرا در رقابت عادلانه و در زمان قانونی مورد تضییع قرار گیرد .

این مسئول عالی قضایی خاطرنشان کرد: کارگروه ویژه انتخاباتی تشکیل شده است تا از کاندیداها متضرر در خصوص  این موضوع حمایت قضایی داشته باشیم .

 رئیس کل  دادگستری استان هرمزگان در ادامه گفت: جلسات ستاد پیگیری و پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی در فاصله هر پانزده روز یک بار و به صورت منظم ،با حضور اعضاء برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری همچنین از راه اندازی سامانه ارتباط مردمی دادگستری استان هرمزگان ، به شماره: 10002972 و کانال تلگرامی به شماره : 09352266938و به منظور اطلاع از گزارشات مردمی در خصوص جرائم و تخلفات انتخاباتی و ارتباط دو سویه میان مردم و دادگستری کل استان هرمزگان خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان ادامه داد: برگزاری انتخاباتی قانونمند ،ضابطه مند و پرشور و با حضور گسترده مردم ، در هفتم اسفندماه امسال موجب تجدید میثاق با  آرمان های انقلاب شکوهمند اسلامی ،امام راحل عظیم الشان،رهبری معظم انقلاب اسلامی ،شهدای راستین انقلاب و  تأیید سیاست ها و دستاوردهای نظام مقدس  جمهوری اسلامی خواهد بود و به عنوان برگ زرین دیگری بر تارک تاریخ سراسر افتخار این ملت غیورو فداکار حک خواهد شد که در نهایت موجبات یاس و استیصال دشمنان قسم خورده داخلی و خارجی را فراهم خواهد ساخت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *