سازمان جهاد کشاورزی تاکنون شکایتی در خصوص «هفت سنگان» مطرح نکرده است

1:15 - 05 دی 1394
کد خبر: ۱۱۳۶۱۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان- حجت الاسلام نیارکی گفت: تا کنون شکایتی از سوی سازمان‌های ذیربط در ارتباط با زمین خواری در منطقه هفت سنگان قزوین در مراجع قضایی ثبت نشده است.
حجت الاسلام صادق نیارکی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی میزان درباره اینکه آیا پرونده زمین خواری در منطقه هفت سنگان قزوین در مراجع قضایی تشکیل شده است یا خیر؟ اظهارکرد: تا کنون شکایتی از سوی سازمان‌های ذیربط در ارتباط با زمین خواری در منطقه هفت سنگان قزوین در مراجع قضایی نشده است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین دراین باره اظهارکرد: متولی امر سازمان جهاد کشاورزی است و هیچ شکایتی از سوی این سازمان تا کنون درباره منطقه هفت سنگان مطرح نشده است.

وی با بیان اینکه  رسانه ملی ،دادگستری، استانداری و یک مرجع امنیتی را عنوان کردند که به اصطلاح خودشان در زمین خواری دخالت داشته اند ادامه داد: این موضوع کذب و عاری از حقیقت بود و هیچ دستگاه اجرایی دخالت دراین موضوع نداشت.

وی در تشریح جزئیات بیشتر گفت:  تعدادی ازکارکنان دستگاه های اجرایی در مزایده ای که ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در روزنامه های سراسری منتشر کرده بود شرکت کردند و 98 قطعه زمین با کاربری مسکونی از طریق مزایده به فروش رسید که با مراجعه به شهرداری مجوز ساخت و ساز گرفته شد.

نیارکی اضافه کرد: این تعداد قطعات مورد نظر در سال 1353 تفکیک و شهرداری در این رابطه سهم خود را دریافت کرده و معابر و خیابان ها نیزمشخص شده است؛ درسال 1361 مجوز ایجاد شهرک با مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران صادر و برهمین اساس شهرداری مجوز ساخت و ساز داده است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به اینکه این موضوع در رسانه ملی  و مراجع دیگر با این کیفیت اطلاع رسانی شده است تصریح کرد: به لحاظ اینکه مجوز صادره در سال 61 13توسط شورای عالی شهرسازی و معماری صادر شده بود موضوع به شورای عالی محول شد تا دراین خصوص  اظهارنظر کند.

وی تاکید کرد: تا کنون هیچ گونه ساخت و سازی در قطعات مذکور انجام نشده است که دستور توقفی صادر شود.

نیارکی همچنین گفت: اگر شورای عالی شهرسازی و معماری اعلام کند که مجوزی صادر نشده است و قطعات مذکور تفکیک نگردیده است و کاربری این منطقه زراعی می باشد با قاطعیت این موضوع را پیگیری و دستگاه قضایی بدون هیچ گونه اغماضی در حوزه زمین خواری برخورد می کند.

وی ادامه داد : متاسفانه رسانه ملی و برخی از مسئولان بدون تحقیق واژه زمین خواری را عنوان و برخی از دستگاه ها را نیز متهم کرده اند.

نیارکی افزود: در حوزه زمین خواری و تصرف منابع طبیعی و کاربری غیرمجاز 100ویلا را در سال گذشته تخریب کرده ایم و دستگاه قضایی با قاطعیت دراین رابطه برخورد می کند.

به گزارش میزان، چندی قبل رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفته بود: پرونده زمین خواری هفت سنگان قزوین در این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته و برای پیگیری های بیشتر به شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال شده است.

محمدعلی پورمختار درباره جزییات جلسه این کمیسیون اظهار کرد: این جلسه برای بررسی پرونده زمین خواری هفت سنگان استان قزوین تشکیل شد، زیرا در طی چند ماه گذشته گزارشی در خصوص تخلفات ساختمانی در 30 هکتار از اراضی حریم شهر قزوین به کمیسیون ارسال شده است.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس افزود: طبق بررسی های صورت گرفته و بازدیدهای به عمل آمده از سوی کمیسیون اصل نود باید عملیات ساختمانی در این زمین ها متوقف می شد اما به رغم دستورات صریح برای توقف علمیات ساختمانی از سوی دادستان کل کشور و معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی این تخلفات ادامه یافت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *