افتتاح رسمی سایت تبدیل منابع آرشیو دیجیتال معاونت صدا

14:00 - 03 دی 1394
کد خبر: ۱۱۳۲۱۱
خبرگزاری میزان - مركز تبدیل منابع آرشیو دیجیتال معاونت صدا با حضور جمعی از مدیران سازمان و همكاران رادیو افتتاح شد.
به به نقل از روابط عمومی رسانه ملی با این مركز از این پس منابع رادیو را از آنالوگ به دیجیتال تبذیل خواهد كرد .

مدیركل آرشیو های سازمان صدا و سیما در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از افتتاح این مركز گفت: در سال های گذشته در سازمان صدا وسیما در زمینه چرخه های تولید و پخش اتوماسیون كارهای بسیار خوبی صورت گرفته است اما در حوزه استفاده بهینه از منابع متنوع آرشیوی به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی لازم بود تا این منابع از نسخه آنالوگ به دیجیتال تبدیل شود تا مدیران شبكه های مختلف رادیویی بتوانند با انتخاب های خود از منابع آرشیوی كه تاكنون شنیده نشده است و قابل پخش در زمان كنونی است نیز استفاده كنند.

جعفری قائم مقام معاونت صدا نیز در این مراسم گفت: منابع ارزشمندی از سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در آرشیو رادیو موجود بود كه بخشی از آنها به نسخه دیجیتال تبدیل شده‌اند و لازم بود تمام این منابع در اختیار حوزه برنامه سازی قرار گیرد.

وی با بیان اینكه این منابع برای استفاده شبكه های مختلف رادیویی باید تبدیل می‌شد، اظهار داشت: خوشبختانه با حمایت های اداره كل آرشیو رسانه ملی و اهتمام اداره كل فنی صدا زمینه های آن فراهم شد و برنامه‌ریزی لازم برای تبدیل این منابع در بازه زمانی یكساله از طریق مدیریت آرشیو معاونت صدا به عمل آمده كه یقیناً این امر در افزایش كیفیت برنامه های رادیو تأثیرگذار خواهد بود.

آرشیو رادیو با مجموعه ای بالغ بر 816986 منبع، نقش بارزی در برنامه سازی عهده دار است. حفظ و نگهداری منابع و ایجاد دسترسی به آنها، دو هدف اصلی آرشیو رادیوست كه این منابع در حوزه های موسیقی ایرانی، موسیقی بین الملل، ‌افكت، نغمات آیینی، قرآن (تلاوت و برنامه)، برنامه و سخنرانی و منابع محرمانه می‌باشد كه تاكنون بخشی از آن تبدیل و آماده سازی شده است.

انتهای پیام/




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *