قضاوت، رسالت اجرای حق و تحقق عدالت است

12:08 - 03 دی 1394
کد خبر: ۱۱۳۰۴۶
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان- جعفری گفت: بر مبنای قرآن کریم ، قضاوت ، شغل و منصب نیست بلکه رسالت سنگین اجرای حق و تحقق عدالت بر اساس شرع مقدس است که باید در این مسیر گام برداشت.
به گزارش به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، حمیدرضا جعفری در مراسم معارفه خود به عنوان دادستان حفظ اقتدار و استقلال دستگاه قضایی را از مولفه های حائز اهمیت برشمرد و اظهار داشت : حداکثر اعتلای حقوق شهروندی و احیای حقوق عامه در سایه اقتدار دستگاه قضایی محقق می شود.
 
وی به تعامل دستگاه قضایی و اجرایی در انجام وظایف محوله اشاره کرد و بیان داشت : تعامل موجب روانسازی و شفاف سازی و تسریع در امور مردم خواهد بود اما شرط آن قانون مداری و قانون محوری است.
 
این مقام قضایی ادامه داد : اگر تعامل به قصد تعطیل کردن و اجرای با تأخیر قانون باشد به هیچ وجه مورد پذیرش و قبول دستگاه قضایی نخواهد بود و در این گونه موارد باید به جای تعامل از تحکم قضایی استفاده کرد.
 
جعفری با اشاره به نگاه قانونگذار بر تعامل در دستگاه های اجرایی و قضایی تصریح کرد : قانونگذار به تعامل به عنوان یک تکلیف قانونی نگاه کرده است و همه دستگاه های اجرایی را مکلف به اجرای قوانین و دستورات قضایی کرده است که این خود دلالت بر ضرورت تعامل سازنده قانون محور دارد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *