رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سالمند خبرساز زنجانی جان خود را از دست داد/تن نیمه جان جلیل سرمای زمستان بی‌محبتی را تاب نیاورد + عکس

15:35 - 02 دی 1394
کد خبر: ۱۱۳۰۰۱
خبرگزاری میزان - سالمند زنجانی که این روزها به دلیل اظهارات خانواده‌اش مبنی بر آزارهای متحمل شده در خانه سالمندان خبر ساز بود، روز گذشته جان خود را از دست داد.
به گزارش به نقل از فارس، در حالی که هنوز چند روز از گزارشی در مورد سالمند زنجانی ساکن در خانه سالمندان که به دلایلی به کما رفته بود نمی‌گذرد این بار مرگ این سالمند خبر ساز شد.

جلیل علیجانیان سالمندی بود که شهریور ماه سال جاری به دلیل مسائل شخصی و خانوادگی به خانه سالمندان «همیاران شفیق» منتقل شد تا در این مرکز نگهداری شود.

اما مدت ماندگاری این سالمند در خانه سالمندان آنچنان طولانی نبود و در کمتر از سه ماه و در اثر بیماری و تشنج به کما رفت و به بیمارستان ولیعصر (عج) زنجان منتقل شد.

عمر این سالمندان چندان کفاف نداد و پس از اینکه بیش از یک ماه در حالت کما در بیمارستان بستری بود در حالی که هنوز سنش به 50 سال نرسیده بود جان خود را از دست داد.

بغض‌های خواهر و برادر جلیل از ناگفته‌هایی بود که در گزارش قید نشده بود، از بی‌اطلاعی برادر جلیل از اتفاقات رخ داده در خانه سالمندان تا سکوت خواهر آگاه نسبت به موضوع، هنوز هزاران سوال را در ذهن مخاطبان روشن نگه داشته است.



سالمند خبرساز زنجانی جان خود را از دست داد/تن نیمه جان جلیل سرمای زمستان بی‌محبتی را تاب نیاورد + عکس


*فوت جلیل نگاه‌ها را بار دیگر به سمت خانه سالمندان جلب کرد

ماجرای خبری خانه سالمندان زنجان با انتشار پیامی در فضای مجازی آغاز شد، پیامی که خانواده جلیل علیجانیان برای یاری گرفتن از اصحاب رسانه برای انتشار و اطلاع‌رسانی در زمینه کتک‌کاری یک سالمند و حبس وی در حمام خانه سالمندان زنجان در فضای مجازی دست به دست شد.

شماره تلفن برادر این سالمند در زیر پیام قید شده بود تا خبرنگاران کنجکاو برای پیگیری این موضوع با وی تماس بگیرند.

خبرنگار ما، در گفت‌و‌گوی تلفنی با برادر وی از جزئیات ماجرا آگاه شد. اما برای بازیابی زوایای این حادثه خانواده جلیل در دفتر خبرگزاری حضور یافتند.

برادر جلیل در سخنان خود در زمینه این حادثه از آزارها و اذیت‌های متناوب کارکنان خانه سالمند زنجان خبر داد و اظهار کرد: برادر من در حمام این مرکز زندانی بوده است.

کریم علیجانیان با بیان اینکه موضوع را به صورت قانونی و قضایی دنبال می‌کند، تصریح کرد: بهزیستی و عوامل خانه سالمندان باید جواب کم‌کاری‌های خود را بدهند.

سکوت مسئولان بهزیستی در برابر پاسخگویی نسبت به موضوع و جنجال بیماری این سالمند و بی پاسخ گذاشتن اظهارات خانواده وی مبنی بر اینکه به دلیل بی توجهی و عدم رسیدگی به هنگام به جلیل وی به کما رفته است دیگر سوالات مطرح شده در ذهن مخاطبان است.

*جوابیه‌ای زودتر از خبر

در حالی که خبرنگاران استان زنجان در حال پی بردن به چند و چون اتفاق خانه سالمندان زنجان بودند و هنوز خبری در سایت‌ها و رسانه‌ها اعلام نشده بود. روابط عمومی بهزیستی استان زنجان طی جوابیه‌ای نسبت این خبر واکنش نشان داد.

در این جواب هر گونه آزار و اذیت و حبس سالمندان انکار شده و تاکید شده بود خانواده این فرد نیز به طور کامل در جریان روند نگهداری و خدمات ارائه شده به وی هستند.

*آخرین شب یلدا بر روی تخت بیمارستان

در حالی که منابع آگاه از تلاش خانواده جلیل برای اهدای اعضای او خبر میداد اما به دلایل پزشکی این موضوع مقدور نبود و جلیل 48 ساله در حالی در نخستین روز زمستان چشمان خود را بر دنیا بست که حتی نتوانست آخرین شب یلدای زندگی خود را در کنار خانواده و دوستانش به جشن بپردازد.


/انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *