رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اسماعیلی: مجلس خبرگان باید تمام توان خود را صرف صیانت از ولایت فقیه کند

12:56 - 02 دی 1394
کد خبر: ۱۱۲۸۸۴
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان- عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: مجلس خبرگان می تواند با حفظ اصول و پافشاری بر معیارهای قدرت فضای تامل و گفتگو با طیف های مختلف مردم و نخبگان را فراهم آورد و این مجلس باید تمام توان خود را صرف صیانت از ولایت فقیه کند.

مجلس خبرگان باید تمام توان خود را صرف صیانت از ولایت فقیه کندبه گزارش خبرنگار سیاسی میزان، محسن اسماعیلی عضو حقوقدان شورای نگهبان که پیش از ظهر امروز با مراجعه به ستاد انتخابات کشور جهت کاندیداتوری در پنجمین دوره مجلس خبرگان ثبت نام کرده بود با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رکن رکین نظام جمهوری اسلامی ولایت فقیه است که کارآمدی آن در فراز و نشیب های دوره های مختلف برای ناظران منصف به اثبات رسیده است.

وی ادامه داد: جایگاه مجلس خبرگان هم در ارتباط تنگاتنگی که با این رکن اساسی نظام دارد آشکار می شود.

اسماعیلی ولایت فقیه را نماد وحدت دانست و بیان داشت: همانطور که ولایت فقیه نماد وحدت است مجلس خبرگان هم بایدتبلور همدلی و همزبانی همه طیف ها و گرایشهای داخل نظام باشد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان تصریح کرد: جایگاه مجلس خبرگان لنگر ثبات نظام و نقطه امید مردم است و کارکرد آن حلقه وصل مشروعیت ومقبولیت و مظهر یگانگی جمهوریت و اسلامیت است.

وی در ادامه با اشاره به علت ثبت نام خود در این دوره از انتخابات مجلس خبرگان گفت: من به عنوان کسی که خود را مدیون انقلاب اسلامی می دانم داوطلب ثبت نام جهت کاندیداتوری در انتخابات مجلس خبرگان از حوزه انتخابیه تهران شده ام.

وی ادامه داد: البته در دوره قبل یعنی سال 85 هم من در انتخابات مجلس خبرگان شرکت کردم و به عنوان نخستین فرد غیر معمم وارد چرخه رقابت در انتخابات خبرگان شدم.

اسماعیلی تصریح کرد: مجلس خبرگان می تواند با حفظ اصول و پا فشاری بر معیارهای قدرت فضای تامل و گفتگو با طیف های مختلف مردم و نخبگان را فراهم آورد و این مجلس باید تمام توان خود را صرف صیانت از ولایت فقیه کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *