افزایش 15 درصدی ورودی پرونده در مجتمع‌های قضایی/ نظارت بر مجتمع‌های قضایی به معنای مچ‌گیری نیست

13:47 - 01 دی 1394
کد خبر: ۱۱۲۴۳۸
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان- پوریانی با اعلام این خبر که به نسبت 8 ماهه سال گذشته با افزایش 15 درصدی ورودی پرونده در مجتمع‌های قضایی روبه‌رو شده‌ایم گفت: نظارت بر این مجتمع‌ها هرگز به معنای مچ‌گیری نیست.
«عباس پوریانی» در گفت‎وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی ،  در حاشیه بازدید از مجتمع قضایی عدالت اظهار کرد: در این بازدیدها و سرکشی‌های دوره‌ای ارتباط نزدیکی بین ما و مردم برقرار شده و در این بازدیدها کسانی که گلایه ای از شیوه رسیدگی به پرونده ها و یا شیوه اجرای احکام مدنی  دارند به ما اعلام می کنند و ما در صورت ضرورت پرونده را از مجتمع و شعبه مربوطه مطالبه کرده  و مورد بررسی قرار می دهیم تا اقدامات لازم را انجام دهیم. 

افزایش 15 درصدی ورودی پرونده در مجتمع‌های قضایی/ نظارت بر مجنمع‌های قضایی به معنای مچ‌گیری نیست

وی ادامه داد: البته تمام کسانی که مراجعه می‌کنند به اصطلاح ذی‌حق نیستند  و گاهی خواسته هایشان غیرقانونی است و یا به اشتباه فکر می کنند که حق شان تضییع شده، اما  پس از بررسی و روشن کردن مطلب، مراجعه کننده اغلب قانع می‌شود.
 
پوریانی تاکید کرد: حضور و بازدید از مجتمع های قضایی و ملاقات های مردمی با جدیت هر چه تمام تر دنبال می شود  چرا که این امر نقش مهمی در اطمینان خاطر ارباب رجوع و کیفیت رسیدگی های  قضایی دارد، در اغلب بازدیدها و سرکشی‌ها از مجتمع‎های قضایی از نزدیک در جریان مشکلات مراجعین قرار می‌گیریم و در این راستا همه درخواست‌ها را نه بی دلیل می‌پذیریم و نه بی دلیل  رد می‎کنیم. 

افزایش 15 درصدی ورودی پرونده در مجتمع‌های قضایی/ نظارت بر مجنمع‌های قضایی به معنای مچ‌گیری نیست

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران گفت: رسیدگی به پرونده های قضایی نوعی نظارت محسوب می شود و هر چه این نظارت دقیق تر باشد تخلفات نیز به همان نسبت کاهش می یابد، این در حالی است که  رئیس دستگاه قضا بر نظارت بر زیرمجموعه های قضایی تاکید فراوان دارند.

وی ادامه داد: حدود 22 مجتمع قضایی در تهران داریم و نظارت‌های ما اغلب به صورت هفتگی صورت می گیرد و هدف از این نظارت‌ها هرگز به معنای مچ گیری نیست بلکه تمامی نظارت‌ها برای برطرف کردن ایرادات و ارتقای کیفیت وتسریع در رسیدگی به پرونده های قضایی است.  
افزایش 15 درصدی ورودی پرونده در مجتمع‌های قضایی/ نظارت بر مجنمع‌های قضایی به معنای مچ‌گیری نیست
 
پوریانی اظهار کرد: متاسفانه افزایش ورودی‌های پرونده بسیار بالاست و در مجتمع های قضایی استان تهران 15 درصد افزایش ورودی پرونده به نسبت 8 ماهه سال گذشته داشته ایم.

 رئیس کل محاکم تهران در پایان به کمبود کادر قضایی اشاره کرد و گفت: در برخی از شعب قریب به 200 پرونده حقوقی ارجاع می شود،  میانگین ورودی پرونده 150 پرونده است که این وارده  با نسبت کادر قضایی همخوانی ندارد و فشار کار در مجتمع های قضایی بالا است. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *